Информация за клиента
Мирта Медикус е една от водещите в България компании за производство и търговия с хранителни добавки, билкови продукти, течни и сухи екстракти от лечебни растения.
Цел на кампаниите:
- Увеличение на продажбите на продукта Бронховитал от канала Google Ads.
Предизвикателства:
- Силно конкурентна ниша;
- Предпочитанията на потребителите да закупят лекарствено средство от аптеките, а не онлайн;
Вид на кампанията– Performance Max Campaign
Какво е Performance Max кампания?
Performance Max е нов тип автоматизирана кампания, лансирана от Google през 2021 година. Тя дава възможност рекламите да бъдат разположени във всички мрежи на платформата: Search, Display, Discover Feed, YouTube, Gmail и Maps. Същевременно с това се цели постигане на максимален брой конверсии за бизнеса. В случая на клиента ни Мирта Медикус зададохме целева реализация – Продажби.
Performance Max кампанията използва машинно обучение, за да оптимизира офертите и разположенията, по начин, който да стимулира реализациите или тяхната стойност. Единственото, което трябва да се предостави е: сигнали за аудиторията, текстови послания, изображения и видео, които могат значително да подобрят ефективността.
Повече за Performance Max кампанията може да научите от тук – https://support.google.com/google-ads/answer/10724817?hl=en
Предпоставки за постигане на целта
Над 70% от трафика е органичен, като най-посещаваните страници са блог статиите, в които се обсъждат различни здравословни проблеми и методите за справяне с тях. Големият обем трафик позволява на платформата да събира значително количество качествени данни за потребителите, което е само плюс в използването на Performance Max кампаниите.
Постигнати резултати
В началото екипът ни използва реклами в Display и YouTube. Поради незадоволителните резултати след 10-тият ден решихме да стартираме Performance Max кампания. При нея използвахме банерите и текстовете от дисплейната кампания и видеото от YouTube рекламата. Резултатите от Performance Max кампанията може да видите от снимката по-долу:
При по-малък разход за реклама PM кампанията е постигнала 26 продажби на продукта.