Най-често допусканите грешки в Facebook рекламата

Кои са най-често допусканите грешки в Facebook ads рекламата

Използването на реклама във Facebook може значително да повиши информираността на потребителите относно Вашата марка. Това е идеалният начин да представите на хората това, което Вие предлагате. С времето, по мярка че потребителите се запознават все повече с Вашите продукти и услуги и взаимодействат редовно с Вашите публикации, тяхното доверие и вероятността за покупка значително се увеличават.

Кои са 9-те най-често допускани грешки във Facebook рекламата

Няма имплементиран пиксел и CAPI на сайта;
Не са настроени конверсии за значими действия от рекламата;
Не са създадени ремаркетинг списъци, липсва кампания за ремаркетинг;
Няма продуктов каталог или същият не е настроен коректно;
Не се правят A/B тестове за: аудитория, рекламни формати, различни текстове, типове кампании;
Използват се само един тип кампании; (с цел- търсят само продажби, но не мислят за ангажиране на аудиторията, разпознаваемост на бранда)
Правят се твърде чести промени, които не позволяват кампаниите да излязат от обучителна фаза;
Брандът не е активен в социалните мрежи;
Не се използват публикации от страницата, за да подсилят взаимодействията с нея;

Facebook е най-изгодната рекламна инвестиция, която всеки бизнес може да направи. Ползите от рекламата във Facebook са безкрайни. Можете да удвоите, утроите или утроите ръста на бизнеса си. Фейсбук рекламата е по-евтина от почти всеки алтернативен начин за реклама, а и опциите за насочване са по-прецизни от останалите.

Няма имплементиран пиксел и CAPI на сайта

Facebook Pixel и Conversion API (CAPI) са инструменти за събиране на данни за посетителите на вашия сайт и проследяват интеракциите на потребителите с него. Важно е двата метода на отчитане да са имплементирани на сайта, за да получавате по-значима информация за посетителите и да проследите ефективността на рекламните кампании.

Също така наличието на Pixel и CAPI позволява да се създадат аудитории, които впоследствие да се таргетират в ремаркетинг кампания.

Не са настроени конверсии за значими действия от рекламата

Настройването на конверсии е едно от най-важните неща за всеки бизнес, който пуска реклами във Facebook. Те предоставят информация на бранда дали и по какъв начин потребителя се е ангажирал със сайта, след като го е посетил от рекламата.

За онлайн магазините се следят основните конверсии- добавяния в количка, преминаване към въвеждане на данните за поръчка, поръчка.

За бизнеси в сферата най-често конверсиите са под формата на запитвания, кликове за обаждания или имейл, посещения на страница контакти.

Отчитането на конверсии позволява да се вземат информирани решения и предприемат съответните действия за оптимизация на рекламните кампании.

Не са създадени ремаркетинг списъци и липсва кампания за ремаркетинг

Препоръчително е всеки рекламодател да създаде различни сегменти от посетители на сайта, което позволява да се таргетират хора на почти всеки етап от потребителската пътека. В допълнение на това е удачно да се изпозлват различни рекламни послания, за да се привлече аудиторията обратно на сайта, за да осъществи конверсия.

При онлайн магазините най-важно създаването на продуктов каталог и използването му в кампании за динамичен ремаркетинг. Този тип реклами показват на посетителите продуктите, които са разгледали, като ги стимулира да се върнат на сайта и да завършат поръчка си.

Няма продуктов каталог или същият не е настроен коректно

Въпреки, че имат Pixel и са създадени ремаркетинг аудитории, много бизнеси пропускат следващата стъпка- създаването на продуктов каталог. В продуктовия каталог се качва основна информация за наличните артикули на сайта- снимка на продукта, линк, неговата редовна и/или намалена цена, име, описание и други.

Всеки бизнес има възможност да използва продуктовия си каталог в кампании за динамичен ремаркетинг, като показва продуктите, които даден потребител е разгледал на сайта и го подтиква да се върне обратно на него и да завърши поръчката си.

Не се правят A/B тестове

A/B тестването е важно и доста често използвано средство за сравнението на две различни идеи за реклама и валидирането на работещата стратегия. Тестването може да се осъществи на база аудитория, вид рекламен формат, рекламни визии и текстове. Чрез A/B тестовете може да се спести доста време, усилия и средства в дълго търсене на ефективни стратегии.

Използват се само един тип кампании

Често допускана грешка и то доста съществена е това, че много бизнеси съсредоточават средствата си само в 1 тип кампания- за продажби. Не казваме, че това е лошо, но ако към този вид кампании се добавят и такива за ангажиране или за постигане на по-голяма разпознаваемост на бранда- резултатите може да са още по-добри. Всяка от тези кампании достига до различна аудитория, като голяма част от нея за първи път ще види бранда ви и ще се ангажира с него. Така рекламите ви ще получат по-голяма видимост, ще достигнат до нова аудитория, която имате потенциал да използвате за ремаркетинг.

Правят се твърде чести промени, които не позволяват кампаниите да излязат от обучителна фаза

Всеки обича да рови и променя нещо по кампаниите си, когато вижда, че няма достатъчна ефективност или липсват каквито и да е резултати. Но това е голяма грешка, която трябва да се избягва. При стартиране всяка кампания влиза в обучителна фаза, която трае няколко дни или поне до настъпването на 50 евента. През това време алгоритъмът се “обучава” на кого да показва рекламата, за да постигне зададените от вас цели. Постоянното и често коригиране на кампаниите не води до нищо положително, а само рестартира обучителната фаза, което носи допълнителен спад в ефективността.

Брандът не е активен в социалните мрежи

Потребителите все по-често търсят и проучват брандовете посредством Facebook, Instagram, Tik-Tok, YouTube. Основна грешка на много бизнеси е, че нямат присъстие в някоя от тези социални мрежи.

Социалните медии са предназначени да бъдат пространство за диалог и ангажираност, а не просто поле за реклами. Създаването и ангажирането на общност, спомага за изграждане на по-дълбока връзка с бранда, която винаги ще има положително влияние върху резултатите в дългосрочен план. 

Не се използват публикации от страницата, за да подсилят взаимодействията с нея

Практика, която сме установили, че е доста ефективна най-вече за малките и средни бизнеси- да използват публикациите на страницата си за реклама. Това увеличава значително взаимодействията на потребителите със страницата, а и създава social proof в тях.

Заключение

Благодарим ви, че отделихте време да прочетете тази статия. Надяваме се, че тя ви е била полезна и вдъхновяваща за предприемане на конкретни стъпки към подобрение на вашия онлайн бизнес.

Ако сте решени да направите следващата стъпка и да инвестирате в стратегия и планиране на онлайн развитието на вашия бизнес, ние от WebTitan.bg сме тук, за да помогнем. С години опит в дигиталния маркетинг,  техническата оптимизация, създаването на уебсайтове и онлайн магазини, нашият екип е перфектно подготвен да ви предложи индивидуално решение, което ще отговори на уникалните нужди на вашия бизнес.

Не оставяйте успеха на вашата компания на случайността. Свържете се с нас днес, за да разберете как можем да ви помогнем да подобрите вашия сайт.

👉 За повече информация и консултация, ни изпратете запитване от тук или ни пишете на office@webtitan.bg. С нетърпение очакваме да работим заедно с вас!

Действайте сега и си осигурете бъдещ успех в дигиталния свят!

Остави коментар