Най-често допусканите грешки в Google рекламата

Кои са най-често допусканите грешки в google ads рекламата

Google Ads е платформа за интернет реклама, която позволява на рекламодателите да достигнат до широка аудитория от потребители в интернет. С множество опции за настройка на кампании и таргетиране на аудиторията, Google Ads предоставя възможност на рекламодателите да постигнат целите си по ефективен начин.

Фактор, който допринася за успешното представяне на рекламата в Google Ads, е възможността за таргетиране на аудиторията. Рекламодателите могат да определят ключови думи, чрез които да се показват рекламите им при определени търсения, както и да избират определени демографски и географски характеристики на потребителите, които да видят рекламите. Това позволява по-прецизно насочване към желаната аудитория и увеличава вероятността за успешни резултати.

Кои са 10 от най-често допусканите грешки в Google Ads рекламата и как да ги избегнете?

Google Ads:
Няма поставен ремаркетинг код на сайта;
Не са настроени конверсии за значими действия от рекламата;
Не са създадени ремаркетинг списъци и липсва кампания за ремаркетинг;
Постоянно се прилагат препоръките на Google Ads от акаунта без да се валидира ефективността им;
Кампаниите не се преглеждат и оптимизират регулярно;
Search:
Не се премахват негативни търсения;
Не се добавят рекламни разширения
Не се проследява ефективността на посланията;
Display/ Demand Gen/ Video
Не са подбрани аудиториии, които да се тестват;
Не се взема под внимание къде се показват дисплейните/ видео рекламите;

Една от най-често срещаните грешки в онлайн рекламата е насочване на това, което искате да покажете към неподходяща аудитория или липсва персонализация. Бизнесът трябва да разбере своите клиенти и да създаде рекламни съобщения, които са насочени към техните нужди и предпочитания.

Грешка 1: Липса на ремаркетинг код на сайта

Както обяснихме в предната статия- 5 най-често допускани грешки в онлайн рекламата”- кодът за Google Ads събира данни за посетителите на сайта, чрез което могат да се създадат различни ремаркетинг аудитории. Наличието на този код позволява да се настроят и конверсии, които да проследяват значимите за бизнеса взаимодействиея на потребителите със сайта.

Следваща грешка е: Липсват настроени конверсии за значими действия от рекламата

Настройването на конверсии е едно от най-важните неща за всеки бизнес, който пуска реклами в Google. Те предоставят информация на бранда дали и по какъв начин потребителя се е ангажирал със сайта, след като го е посетил от рекламата.

За онлайн магазините се следят основните конверсии- добавяния в количка, преминаване към въвеждане на данните за поръчка, поръчка.

За бизнеси в сферата на услугите, най-често конверсиите са под формата на запитвания, кликове за обаждания или имейл, посещения на страница контакти.

Отчитането на конверсии позволява да се вземат информирани решения и предприемат съответните действия за оптимизация на рекламните кампании.

грешка 3: Не са създадени ремаркетинг списъци и липсва кампания за ремаркетинг

Както вече обяснихме в началото на статията, кодът за Google Ads събира данни за потребителите, чрез които могат да се създадат различни ремаркетинг списъци. Препоръчително е да се изготвят различни сегменти от посетители на сайта, което позволява да се таргетират хора на почти всеки етап от потребителската пътека. В допълнение на това е удачно да се изпозлват различни рекламни послания, за да се привлече аудиторията обратно на сайта, за да осъществи конверсия.

При онлайн магазините най-важно е създаването на продуктов фийд и използването му в кампании за динамичен ремаркетинг. Този тип реклами показват на посетителите продуктите, които са разгледали, като ги стимулира да се върнат на сайта и да завършат поръчката си.

 

Грешка, която може да допринесе за негативни бизнес резултати, е насърчаването на нежелани действия от потребителите. Неточната или неясна информация около предлаганите продукти или услуги може да доведе до намаление на конверсиите и повишаване на отказите.

грешка 4: Постоянно се прилагат препоръките на Google Ads от акаунта без да се валидира ефективността им

Препоръките на Google, които той ви дава за оптимизация на кампаниите ще намерите в секция Recommendations в акаунта. Понякога тези препоръки са релевантни за бизнеса и могат да се приложат без проблем или притеснение, че това ще рефлектира върху ефективността на кампаниите. В други случаи обаче тези препоръки не само, че не подобряват рекламните резултати, но и ги влошават. В началото всички приложени препоръки изглеждат успешни, но дългогодишния опит на екипа ни и на базата на  тестове, анализ и наблюдения, могат да заключат, че тяхното прилагане не е ефективно в дългосрочен план и осланяйки се само на тях.

Затова препоръчваме на много бизнеси – не прилагайте всички препоръки на Google! По-добре направете A/B тест и проследете ефективността на препоръките и какви резултати дават те, отколкото да ги приложите и след месеци да разберете, че те не спомагат за постигане на целите на бранда.

Ако искате да научите как подобрихме резултатите от кампаниите на бизнес, който постоянно е разчитал на препоръките на Google- вижте тук. 

Грешка 5: Кампаниите не се преглеждат и оптимизират регулярно

Много бизнеси правят грешката, че стартират кампании в Google Ads и забравят за тях или много рядко наблюдават представянето им и ги оптимизират. Това води до много пропуснати възможности и по-ниска възвръщаемост от рекламния канал.

Важно е кампаниите да се наблюдават регулярно, данните от тях да се анализират и да се правят корекции въз основа на направените заключения.

Грешка 6: Не се премахват негативни търсения

Пренебрегването на негативните търсения също може да доведе до съществен спад в ефективността на кампаниите. Много често рекламите се показват на неподходящи търсения, което води до загуба на бюджета за нерелевантни кликове, които няма да доведат до конверсии за бизнеса (онлайн продажба, запитване, позвъняване и др.).

Затова е важно регулярното преглеждане на търсенията, при които са се показали рекламите и обавянето на негативни думи.

Грешка 7: Не се добавят рекламни разширения

Рекламните разширения предоставят допълнителна информация на потребителите за бизнеса и спомагат за увеличение на видимостта на реклами.

Разширенията са най-различни, но при тях могат да се сложат допълнителни линкове към сайта, могат да се изтъкнат предимствата на бранда или да се опишат типовете продукти, услуги или брандове, които преглагате.

Наличието на рекламни разширения значително подобрява ефективността на рекламата и Google започва да я показва на все повече потребители.

Грешка 8: Не се проследява ефективността на посланията

Много бизнеси пропускат да тестват рекламните си послания за различните аудитории. A/B тестовете помагат да се открият текстовете, които резонират най-добре с отделните аудитории, като подобрява цялостната ефективност на кампанията.

 

Грешка 9: Не са подбрани аудиториии, които да се тестват

Често допускана грешка при дисплейните и видео кампании е, че се добавят множество аудитории по интереси, но тяхното представяне не се проследява и не се правят оптимизации по тях. Някои аудитории не са ефективни за бизнеса- рекламите често се показват на тях, харчат голям бюджет за реклама, но не се отчитат конверсии или те са нищожно ниски. Докато други аудитории може на пръв поглед да не изглеждат подходящи за таргет, но да донесат висока възвръщаемост за бранда.

Затова е важно регулярно да се преглежда ефективността на всяка една таргет група, да се сравнява със среднопостигнатите резултати и с другите аудитории, за да се прецени дали е удачна за бизнеса или е по-добре да се замени с друга аудитория по интереси.



Грешка 10: Не се обръща внимание къде се показват дисплейните/ видео рекламите

Дисплейните и видео кампании са много подходящи, когато искаме да достигнем до нова и по-голяма аудитория. Рекламите се показват в обширна мрежа от сайтове, приложения, YouTube видеа. Всичко това звучи много привлекателно, но истината е, че доста от тези местоположения са неефективни за бранда.

Като например детските YouTube канали- нашият екип ги изключва още при създаването на кампаниите, защото при тях се отчитат много кликове и никаква полза за бизнеса. Много деца без да разберат кликат върху рекламата и се пренасочват към сайта, но няма нужда да обясняваме, че те не са таргет клиенти за бранда.

 

Липсата на ефективно управление на рекламния бюджет може също да навреди на бизнес резултатите. Собствениците на бизнеси трябва да бъдат осведомени за разпределението на бюджета и да правят непрекъснато проследяване, за да максимизират възвръщаемостта на инвестицията (ROI).

Заключение

Позиционирането в Google, създаването на уеб сайтове и провеждането на онлайн реклама са ключова част от успеха на един бизнес. Въпреки това, много собственици на бизнеси допускат някои от най-често срещаните грешки в онлайн рекламата, които неблагоприятно влияят върху техните резултати. Чрез избягване на тези грешки и използване на стратегичен и целенасочен подход, собствениците на бизнеси могат да подобрят успеха на своята онлайн рекламна стратегия и да постигнат по-добри резултати.

Благодарим ви, че отделихте време да прочетете тази статия. Надяваме се, че тя ви е била полезна и вдъхновяваща за предприемане на конкретни стъпки към подобрение на вашия онлайн бизнес.

Ако сте решени да направите следващата стъпка и да инвестирате в стратегия и планиране на онлайн развитието на вашия бизнес, ние от WebTitan.bg сме тук, за да помогнем. С години опит в дигиталния маркетинг,  техническата оптимизация, създаването на уебсайтове и онлайн магазини, нашият екип е перфектно подготвен да ви предложи индивидуално решение, което ще отговори на уникалните нужди на вашия бизнес.

Не оставяйте успеха на вашата компания на случайността. Свържете се с нас днес, за да разберете как можем да ви помогнем да подобрите вашия сайт.

👉 За повече информация и консултация, ни изпратете запитване от тук или ни пишете на office@webtitan.bg. С нетърпение очакваме да работим заедно с вас!

Действайте сега и си осигурете бъдещ успех в дигиталния свят!

Остави коментар