10 предимства на силният брандинг

Всеки знае, че добрият брандинг е важен за успешния бизнес, но какво точно прави той за фирмата?

„Брандинг“ е понятие, което стартиращите компании постоянно чуват. Ако някога сте посещавали лекции за предприемачество или сте гледали видеа за резултатен бизнес, вероятно сте чули думата десетки пъти.

И така, какви са ползите от брандинга и дали той може да отличи Вашия бизнес, да го разграничи от конкурентите и да Ви даде конкретни предимства?

Отговорът е: Категорично “Да”! В следващите редове ще разберете защо.

Какво е “бранд”?

Брандът или марката, най-общо казано, е набор от визуални възприятия, очаквания, спомени, истории, взаимоотношения и взаимодействия, които взети заедно определят решението на потребителя да избере даден продукт или услуга пред други.

Разбирането и дефиницията за брандинг е различна. Много хора си мислят, че това се изчерпва с името на конкретната марка, с шрифтовете и цветовете, които фирмата решава да използва или логото, което избира.

Брандът може да бъде компания, услуга, продукт или лице, на които се придава собствена уникална идентичност.

Истинското осъзнаване за бранда и брандинга се свежда до комбинация на поне няколко от следните параметри:

Стил на дизайна (лого, цветова палитра, типография, опаковка, табели, обемни букви, печатни материали и подобни)

Слоган

Уебсайт и маркетинг

Присъствие в социални медии

Клиентско обслужване

Околна среда и фирмена култура

Качество и цена на продукта

Философия и цялостна фирмена идентичност

Разработването на силен брандинг в днешно време не означава отделянето на огромни бюджети, както много собственици на малък и среден бизнес си мислят. Това е процес, който отнема обаче определено време и е резултат на задълбочени проучвания и творчески процеси.

Един от най-богатите хора на планетата – Джеф Безос, казва:

„Брандингът е буквално това, което хората казват за Вашия бизнес, когато Вие не сте в стаята“.

На практика това е всичко, което Вашите преки потребители си мислят и чувстват относно продуктите Ви, това са техните усещания и лична настройка, което е в пряка зависимост с решението им за покупка или отказът от такава. Затова и брандингът е толкова важен.

Какво прави брандингът силен?

Това могат да бъдат много неща: уникалност, качество, ясно послание, солидна философия, целенасочен маркетинг и информираност на аудиторията са само част от тях. Както вече отбелязахме, обикновено това, което прави брандингът силен не е само едно нещо, а е симбиоза от няколко.

Ще дадем пример с Икеа. Това не е малък или стартиращ бизнес, но е чудесен образец за съчетание на няколко фактора за силно брандиране. В световен мащаб, магазините Икеа са известни с: 1. Ниските си цени, 2. Огромни търговски площи, 3. Персонал и обслужване, което е клиентски ориентирано (включително зоните за хранене), 4. Разпознаваемост на синьо-жълтите цветове и “blocky” шрифт.

Какви са предимствата на успешният брандинг?

Добрият брандинг увеличава стойността на компанията, осигурява на служителите насока и мотивация, като в същото време улеснява придобиването на нови клиенти. Това включва комбинация от редица фактори като възприятията на хората за визията, обслужването, репутацията, рекламата, логото и много други. И когато всички те работят добре заедно, тенденцията води до успешни резултати, които са свързани с привличане на вниманието на клиентите, познаването на Вашия бранд, значително покачване растежа на пазарния дял, изграждане на доверие, привличане на нови клиенти и задържането на настоящите.

Основни предимства

 ПОДОБРЯВА РАЗПОЗНАВАЕМОСТТА

Никога не подценявайте силата на брандинга и неговото отражение в съзнанието на купувачите. Когато клиентите пазаруват и видят продукт, който разпознават, е много по-вероятно да вземат именно него сред изобилието от други. Защо? Защото е привлекателен и познат.

Дизайнът, оформлението и представянето на Вашите продукти или услуги трябва да бъдат професионално издържани и запомнящи се, за да предизвикат мощна ответна реакция, да носят желаното впечатление за Вашата фирма и бизнес.

Положителната и модерна визуализация, съчетана с правилната емоция и начин за споделяне, е предпоставка за растеж и развитие.

 СЪЗДАВА ДОВЕРИЕ

След като потребителите започнат да разпознават и купуват даден продукт или услуга, добрият брандинг може да е основната причина те да се превърнат в ангажирани последователи на марката. Когато фирмата съчетава качествен продукт с привлекателен и атрактивен брандинг, лоялността на клиентите започва да се изгражда и надгражда.

Хората са по-склонни да купуват от фирми, които изглеждат надеждни, сигурни и провокират определени чувства у тях. Именно брандингът е факторът, който успешно генерира положително отношение към Вашите продукти и услуги. Чрез него се изгражда професионален и престижен образ на фирмата, с който потребителите могат и искат да се идентифицират.

За да бъде изградено доверие, може да създадете блог в уеб сайта си и периодично да публикувате статии с полезно съдържание по теми, които вълнуват Вашите клиенти, свързвайки ги с това, което предлагате.

Важно е уеб сайтът Ви да има визуално и функционално унифицирана визия, да носи желаното усещане, да съдържа съответните лого, слоган и избраната цветова палитра. Това укрепва и затвърждава усещането, че Вашият бизнес е уважаван експерт, с последователни и отговорни действия в своята област.

 ПРИДАВА АТРАКТИВНОСТ И ПРИВЛЕКАТЕЛНОСТ НА ПРОДУКТИТЕ И УСЛУГИТЕ

Когато брандингът е добре развит, потребителите го забелязват и оценяват. В този смисъл, колкото по-популярни са Вашите продукти или услуги, толкова по-желани и търсени ще бъдат те. Това е силата на творческата и емоционална част на бранда. За създаването на подобен тип връзка с Вашите клиенти, може успешно да използвате социалните медии. Тяхното правилно управление със сигурност ще Ви донесе изключително големи ползи.

 ПОДПОМАГА РЕКЛАМАТА

Рекламата е важен компонент на бизнеса. Брандингът сам по себе си е силна реклама, но също така се използва като основен фактор в редица маркетингови кампании, в които играе ролята на водещо звено или успешно подпомага основната идейна концепция. Чрез него разпространението и възприемането на посланието става много по-лесно и бързо, асимилира се по-добре от аудиторията и Ви откроява от конкурентите.

ПОМАГА ЗА ЕФЕКТИВНА И ПОСЛЕДОВАТЕЛНА МАРКЕТИНГОВА СТРАТЕГИЯ

След като веднъж бизнесът развие своя брандинг – фирмена философия, цветове, типография, печат, уеб сайт и т.н., може да започне да моделира и усъвършенства своята работа по изпълнението на цялостната стратегия. Това прави изборът на всички бъдещи маркетингови дейности много по-лесен и ефективен за изпълнение, в посока постигането на заложените от фирмата цели.

МАКСИМИЗИРА ПОЛЗИТЕ ОТ ПУСКАНЕ НА НОВИ ПРОДУКТИ

Огромна полза от силният брандинг е, че той помага за популяризирането и лесното навлизане на нови продукти и услуги, които искате да пуснете на пазара. Потребителите със сигурност ще имат интерес към тях, защото вече познават марката и ще искат да се запознаят с новите предложения.

ВДЪХНОВЯВА И СПЛОТЯВА СЛУЖИТЕЛИТЕ

Когато служителите възприемат и почувстват мисията, философията и емоцията на Вашия бизнес, те стават част от тях и заложените идеи се постигат много по-ефективно, в по-кратки срокове. Чувството на гордост на служителите от работата в конкретната фирма ги превръща в екип, който е целенасочен и продуктивен, обединен около силата и влиянието на брандинга.

СЪЗДАВА ЛОЯЛНОСТ И ПРЕХВЪРЛЯ СТОЙНОСТТА ВЪВ ВРЕМЕТО

Когато една фирма се свързва с клиентите си чрез споделени ценности, тя може да създаде лоялност за цял живот и да стигне до бъдещите поколения, които също да бъдат нейни потребители.

Емоционалното и философско обвързване на цялостния брандинг, създава ключова връзка между Вашата марка и клиентите, която наистина има потенциал да се запази и да се укрепи през годините.

ИЗГРАЖДА ДОПЪЛНИТЕЛНА ФИНАНСОВА СТОЙНОСТ

Голяма част от оценката и финансовата стойност на фирмите се дължи на тяхното правилно или неправилно брандиране. Силният бизнес е коректив за силен брандинг и обратното.

Колкото по-голяма е ангажираността на компанията към изграждане на стойностен бранд, толкова по-добра е финансовата възвръщаемост от нейните вложения. Това се приема като гаранция за успешен бизнес. Професионално и последователно внедряваната марка е важен параметър за правилното и дългосрочно позициониране на продукта или услугата и бъдещето разширяване на пазарния дял.

НОСИ ПРЕСТИЖ

Добрият брандинг не само дава увереност на собственика на конкретния бизнес, той прави много повече. Той осигурява силен тласък за напредничав и успешен бизнес, който вълнува обществото и предизвиква внимание. Представени по правилен начин – фирмата, бизнесът, портфолиото и екипът, са инвестиция от високо ниво, която е гаранция за професионализъм, целенасоченост и ангажираност. С една дума: престиж.

Финални думи

Брандингът не само прави бизнесът да изглежда красив, той му предоставя изключително важни и съществени ползи. 

Иновативният дигитален маркетинг, съчетан с експертно обслужване, интересна визуализация и представяне, ще наредят фирмата Ви сред професионалистите в бранша.

Ако сте собственик на фирма, който иска да развие своят бизнес, уверете се, че не пропускате ценни възможности.

Свържете се с Уеб Титан за безплатна професионална консултация:

тел.: 0878 108676 Стиляна Петкова- мениджър реклама

e-mail: office@webtitan.bg

Ако искате да споделите или допълните нещо по темата, моля оставете ни коментар под статията.

Остави коментар