Google My Business – какво представлява?

Google My Business е безплатен и лесен за използване инструмент за фирми и организации с цел ефективно управление на тяхното присъствие в търсачката, което включва Google Търсене и Google Maps. 

Осигуряването на информация за Вашия бизнес и неговото адекватно представяне в онлайн пространството ще помогне на клиентите да Ви откриват много по-лесно. 

Google My Business Ви дава възможност да добавите своето фирмено име, местоположение, работно време, снимки, видео, отзиви, коментари.

Както вече уточнихме, инструментът Google My Business е напълно безплатен, единственото изискване за използването му е, че трябва да имате физическо взаимодействие (очи в очи с клиентите Ви), коeто да е поне малка част от Вашата работа – тоест бизнесът Ви не трябва да бъде изцяло онлайн. 

Google My Business и SEO

Обявата в Google My Business е важна и съществена част от развитието на SEO. Това е идеалното място да насочите своите усилия за оптимизацията на своя бизнес в търсачката. 

Google My Business е изключително подходящ инструмент в това отношение, защото реално, когато потребителите търсят продукт или услуга, която да е в близост до тях, това означава, че те са взели решение за покупка. 

Локалното търсене в Гугъл е това, което може да наклони везните във Ваша полза, извеждайки Ви в резултатите от Google My Business. Затова е важно и въведената от Вас информация да бъде точна, подробна и оптимизирана.

Как да създадете своя акаунт в Google My Business, как да потвърдите бизнеса си и как да направите съдържанието му възможно най-резултатно, ще разберете в следващите редове.

Създаване на профил в Google My Business*

*Езикът можете да смените от менюто най-долу в дясно.

Стъпка : Влезте в профила си в Google, който искате да свържете с Вашия бизнес в Google My Business. В случай, че нямате акаунт в Google, първо ще трябва да си създадете такъв. (Линк: Създаване на акаунт за управление на бизнес в Google).

Стъпка : Отидете на google.com/business и натиснете зеления бутон „Започнете сега“.

Стъпка : Въведете името на бизнеса си и го добавете.

Стъпка : На въпроса: “Искате ли да добавите местоположение, което клиентите могат да посетят, като например магазин или офис?” оставете маркиран отговор “Да” и натиснете “Напред”. След това въведете местоположението, свързано с Вашия бизнес. Като приключите натискате “Напред”.

Стъпка : Google My Business може да направи предположения за Вашия бизнес, който може вече да има качена обява. Ако видите съвпадение го маркирайте. В противен случай изберете полето “Никой от тези” и натиснете “Напред”.

Стъпка : Поставете маркера върху точното местоположение на Вашия бизнес (обект, офис, склад и т.н.), за да се визуализира върху картата, след което натиснете “Напред”.

Стъпка : Отговорете на следващите въпроси, свързани с Вашето обслужване спрямо съответното местоположение и натиснете “Напред”.

Стъпка : Изберете категория, която в най-пълна степен отговаря, покрива или включва Вашия бизнес – колкото по-конкретно и точно определите категорията, толкова по-съществена информация ще дадете за това кой тип клиенти трябва да виждат Вашата бизнес обява. След като селектирате категорията, натиснете “Напред”.

Стъпка : Тук трябва да изберете данните за връзка и контакт, които клиентите ще виждат. Това е изключително важно, затова включете всичко, което е възможно, за да могат потребителите да го използват и да се свържат с Вас. Ако нямате собствен уебсайт изберете опцията за създаване на безплатен такъв, специално за нуждите на инструмента. Като приключите с тази стъпка, кликнете на “Напред”.

Стъпка : Изберете дали искате Google My Business да Ви изпраща по пощата съобщения, актуализации, обяви и т.н. След направения избор, натиснете “Напред”.

Стъпка : За да приключите създаването на профила на бизнеса си в Google My Business, избирате опцията за потвърждение “Край”. Ако все още не сте готови да потвърдите и искате да направите някои промени или да прегледате отново информацията, можете да използвате стрелката горе в ляво, която ще Ви връща в полетата назад.

Важно: В случай, че някой друг е потвърдил Вашият бизнес или фирма в Google My Business, или в случай, че сте забравили паролата от предния си профил, тогава може да се обърнете за съдействие към отдела по техническа поддръжка на Гугъл, където да Ви помогнат да бъде възстановен Вашия достъп. 

Потвърждаване на бизнеса в Google My Business

Имате възможност да избирате между няколко начина за потвърждение на Вашия бизнес в Google My Business:

  • По поща – писмо от Гугъл, което се изпраща в срок от около 14 дни на посочения физически адрес, така че се уверете, че той е правилен. След като получите писмото, влезте в Google My Business. Ако имате повече от едно бизнес местоположение, изберете това, което искате да потвърдите и натиснете „Потвърдете сега“. В полето “Код” въведете 5-цифрения код за потвърждение от полученото писмо и кликнете върху „Изпращане“. В случай, че не получите писмо или получите, но го изгубите, можете да заявите нов код, като влезете в Google My Business и натиснете „Искане на друг код“.
  • По телефон* – влезте в Google My Business и изберете бизнеса, който искате да потвърдите. Уверете се, че телефонният Ви номер е правилен, след което изберете „Потвърждаване по телефона“. Накрая въведете кода за потвърждение от полученото съобщение.
  • Чрез e-mail* – влезте в Google My Business и изберете бизнеса, който искате да потвърдите. Уверете се, че имейл адресът Ви е правилен, след което изберете „Потвърждаване по имейл“. Влезте в електронната си поща, отворете имейла от Google My Business и натиснете бутона за потвърждение от получения мейл.
  • Моментално потвърждение – в случай, че уебсайтът/бизнесът Ви е потвърден в Google Search Console (безплатен инструмент, който Ви позволява да управлявате ефективността на Вашия сайт), тогава потвърждението на имейл за Google My Business е моментално, влизайки в Google My Business със същия акаунт, с който сте потвърдили бизнеса си с Google Search Console. Някои бизнес категории не отговарят на условията за незабавна проверка, така че ако не получите известие с молба да потвърдите списъка, ще трябва да използвате различен метод за потвърждение.
  • Групово потвърждение – това важи за случаите, в които бизнесът се състои от повече от десет обекта или различни клонове. В случай, че управлявате повече от 10 местоположения за един и същи бизнес (не важи за агенции, управляващи бизнеса на множество фирми) е възможно да отговаряте на изискванията за групова проверка. В такъв случай, влезте в Google My Business и изберете бизнеса, който искате да потвърдите и кликнете върху „Потвърдете“ до името му. Натиснете  „Верига“ и попълнете формуляра за потвърждение с името на Вашия бизнес/фирма (както и компанията-майка, ако е приложимо), държавата или страните, в които работите, всички имена за контакт (т.е. всички, които ще използват акаунта в Google My Business), телефон за връзка, имейл адрес на бизнес мениджъра (някой от фирмата, който може да потвърди, че сте представител на този бизнес) и имейл адреса на Вашия акаунт мениджър за Google. Изпратете формата за потвърждение. Може да отнеме до една седмица, докато Google прегледа и обработи искането Ви.

*Потвържденията за Google My Business по телефона и по електронна поща не са достъпни за всеки. Google позволява само на някои фирми да потвърждават местоположението си по телефон и имейл. Ако отговаряте на условията, ще видите опцията „Потвърждаване по телефона“ или „Потвърждаване по имейл“, когато стартирате процеса на потвърждение.

Оптимизиране на бизнес профила в Google My Business

След като потвърдите бизнеса си в Google My Business, е време да оптимизирате профила му.

Отидете на таблото за управление на Google My Business, щракнете върху списъка, който искате да разширите, изберете „Информация“ и след това маркирайте раздела, който желаете да допълните или актуализирате.

Добавете възможно най-много информация, включително: снимка на обекта, продуктите, персонала и т.н., допълнителните Ви предимства, работно време, телефон, сайт, месец и година, в която сте стартирали своя бизнес и т.н.

Всеки може да предложи редактиране на Вашата обява, така че е важно да попълните всичко изрядно, за да не могат случайни хора да правят промени. 

Периодично влизайте в таблото на профила в Google My Business, за да се уверите, че всички детайли изглеждат правилно. Можете да правите промени и корекции по всяко време.

Снимки в Google My Business

Според Google фирмите със снимки получават 35% повече кликове към уебсайта си и 42% повече заявки за упътвания за маршрут в Google Maps.

Снимките трябва да са най-малко с ширина 720 пиксела и с височина 720 пиксела. Форматът на файловете може да бъде JPG или PNG.

Снимка на корицата

Снимката за корица в Google My Business е тази, която ще се покаже в карето с резултати. Тя е най-важната, тъй като тя показва лицето и същността на Вашия бизнес – тя е Вашата визитна картичка и стимул потребителите да отворят именно Вашата обява. Подберете снимката внимателно, уверете се, че е достатъчно качествени и информативно-илюстративна за Вашите настоящи и бъдещи клиенти. 

Профилна снимка

Снимката на потребителския Ви профил е тази, която ще се визуализира, когато качвате нови снимки, видеа или отговаряте на отзивите в Google My Business, затова изберете подходяща снимка, която да вдъхва доверие и авторитет. Може да бъде на Вас самите, Ваш продукт, обект и т.н.

Заедно със снимката за корица и тази за Вашия акаунт, можете и дори трябва да качите и други снимки, за да направите обявата си по-информативна и привлекателна.

Видеа

Можете също да добавяте видеоклипове в Google My Business. Те трябва да бъдат:

  • до 30 секунди;
  • до 100 MB;
  • да имат 720 pix. или по-висока разделителна способност.

Видеата ще обогатят Вашия профил в Google My Business и ще го отличат от тези на другите. Ако все пак нямате подходящи видеа, не се притеснявайте, защото това все пак не е задължителен компонент (за разлика от снимките).

Приложение Google My Business

Google My Business се предлага и като приложение както за Android, така и за iOS.

Можете да използвате приложението, за да:

  • Актуализирате Вашето работно време, местоположение, информация за контакт и описание.
  • Публикувайте снимки и коментари.
  • Да правите преглед на резултатите от търсенето.

Не можете да използвате приложението, за да:

  • Изтриете Вашата обява.
  • Промените настройките.
  • Предоставите собствеността върху обявата на друг потребител.

Google My Business – финални думи

Google My Business определено е изключително резултатен маркетингов инструмент, от който могат да бъдат извлечени редица ползи за собствениците на всякакъв вид бизнес.

Очаквайте скоро статия в нашия блог относно това как да оптимизирате и популяризирате своя бизнес в Google My Business.

Ако имате нужда от съдействие с Вашия Google My Business профил, ние сме на Ваше разположение.

0879 869 944