Таргетираните Фейсбук реклами Ви позволяват да бъдете специфични в търсенето на своите потенциални клиенти.

С опциите за таргетиране на реклами, може да ги насочвате към потребители въз основа на възраст, пол, семейни взаимоотношения, образование, работно място, длъжност. Освен това, аудиторията може да се сегментира по местоположение с радиусни карти, както и по говорим език в изисканата локация.

Фейсбук дава възможност и за насочване по интереси, което е изключително улеснение за определяне на специални аудитории за Вашите реклами. Почти всички потребители имат участие като последователи в някаква фен страница. Тези фен страници действат като ангажират и осъществяват жива комуникация на хората вътре, и това е благоприятна възможност за различните брандове да достигнат до повече последователи. Фен страниците са чудесен начин да се определи кои потребители са по-склонни да проявяват интерес към определен бизнес.

Опциите на Facebook не спират дотук. Социалката позволява на рекламодателите да достигнат до аудитория спрямо навика й за разглеждане и харчене. Facebook има опция за таргетиране чрез създаване на lookalike аудитория, която Ви позволява да достигнете до определен кръг от потребители, които са с подобни интереси и предпочитания като на сегашните Ви.

фейсбук-рекламна-кампания

Публикуване на съдържание в бизнес страницата

Фейсбук алгоритъмът доста промени нещата. Броят на достигнатите органични потребители драстично намаля. Алгоритъмът дава предимство на това съдържание, което се показва в news feed на потребителя, което е подобно на това, с което потребителят е ангажиран. Ако искате да продавате чрез Фейсбук, предвидете си рекламен бюджет. Органичният обхват на публикацията Ви са n на брой уникални потребители, на които е показана публикацията. Този обхват включва всички потребители, които виждат публикацията Ви, при ангажираност от страна на някои от тях (споделяне, харесване, коментар). Алгоритъмът възнаграждава съдържанието, което има по-голяма ангажираност – насърчава потребителите да харесват, споделят или коментират публикация, и това се явява един от начините за увеличаване на органичния обхват.

Каква е цената на рекламата във Фейсбук?

Във Facebook рекламните разходи варират. Всеки бизнес може да рекламира, дори и с малък бюджет. При настройване на рекламна кампания, ще въведете определена сума, която да бъде похарчена за ден или за целия период на рекламната кампания. Facebook ще покаже рекламата на толкова потребители, колкото сумата позволява, в зависимост от това за каква цел е рекламата (ангажираност, показвания, кликове, лайкове и т.н.). Сумата може да се коригира, дори при вече стартирана реклама. Моят съвет е при добре работеща реклама, ако сте преценили да увеличите бюджета, това да става плавно, за да не се наложи да я спирате, след бързо похарчване на средствата.

Новост във Фейсбук са Split Test рекламните групи, които дават възможност за паралелно пускане на два броя реклами, които да се показват на потребителите и след определен период на тестване, Вие бързо ще видите победителя в надпреварата.

Типове реклами в Facebook: размери и формати

Когато отворите Facebook мениджъра на рекламите, ще видите множество типове реклами, които социалната мрежа може да предложи. Всеки тип реклама във Facebook има свои собствени уникални предимства, спецификации и случаи на използване.

Facebook графични реклами

Единичните графични реклами предлагат на фирмите лесен начин да увеличат потребителите на уебсайта си. Настройването на тези реклами е лесно, като резултатът е ефективно повишаване трафика на магазина. Успешните графични реклами използват привлекателни заглавия, динамични изображения и ясен “Call to action” (призив за действие).

Facebook графични реклами – спецификации на изображенията

Размер на изображението: височина от 400 пиксела до 150 пиксела (минимум).
Съотношение на изображението: 9:16 до 16:9.
Тип на файла на изображението: JPEG или PNG файлове.
Въпреки, че размерът на графичната реклама на Facebook е висок от 400 пиксела до 150 пиксела, препоръчваме размерът на изображението Ви да е висок от 1200 пиксела до 450 пиксела. Това е в съответствие с показваното съотношение Facebook и осигурява оптимално изживяване при гледането му.

Важно е да знаете, че рекламите във Facebook с много текст подлежат на процес на преразглеждане, който ги определя с приоритет, по-нисък от рекламите без текст. Препоръчва се текстът да заема 20% или по-малко от Вашето изображение. Ако смятате, че рекламата Ви съдържа твърде много текст, можете да използвате инструмента за преглед на текст на Facebook.

Видеореклама във Фейсбук – за успешната реклама!

Видеорекламите на Facebook Ви позволяват да създавате видеоклипове, които се показват в емисиите на целевите Ви потребители. Видеоклиповете водят до по-голяма ангажираност, отколкото изображенията. Видеорекламите във Facebook получават около 10-30% повече показвания, отколкото рекламите, базирани на изображения. С високата степен на ангажираност, привлекателната видеореклама е чудесно средство за изграждане на осведоменост за марката, и привличане вниманието на потребителя, докато преглежда новините си.

Въпреки, че видеото привлича най-много посетители, видеорекламата не е задължителна при всяко пускане на рекламна кампания. Когато прочетете впечатляващите темпове на ангажираност на средната видеореклама във Facebook, може да предположите, че това е единственият начин, за да ангажирате своите потребители. Графични елементи, анимирани изображения, забележителен цитат или снимка и заглавие, заковаващи вниманието, често са достатъчни, за да насърчат ангажираността.

Ключът е в качественото съдържание

Когато става въпрос за графична реклама срещу видеореклама, качеството трябва да е първото нещо, което трябва да е приоритет. Ако качеството на изображението е лошо или неуместно, или качеството на видеото не е добро – рекламата Ви няма да има смисъл. Като се има предвид това, Фейсбук има някои вградени функции, които помагат да се гарантира високото ниво на качество.

Печелившата видеореклама

Краткото видео, с правилно направен подбор на кадрите, е по-въздействащо и по-запомнящо се. Освен това, е по-вероятно видеото да бъде споделено и така да достигне до още повече потребители. Също така, можете да експериментирате с привлекателни видеоклипове, които са в по-малка степен насочени към продукти или услуги, и повече ориентирани към целевата аудитория. Отново, тестването на няколко различни видеоклипа е начинът, по който да определите кой е най-печелившият Ви избор към момента. Най-малкото, тествайте едно и също видео с няколко различни заглавия и отправете същото към различни таргет групи. Резултатите сами ще говорят за себе си.

Друго нещо, което трябва да имате предвид при претеглянето на графичната реклама и видеорекламата е, че можете да създадете плъзгач на въртележка с няколко изображения. Това Ви позволява визуално ангажиране на алтернатива на видеоклипа и  Ви предоставя множество опции за показване на това, което рекламирате. Например, бихте могли да покажете три различни дамски чанти или една и съща рокля от няколко различни ъгъла.

Както при всяко начало, стратегията е важна, и може да започнете с по-малък, стартов бюджет, за да тествате поне две различни реклами. Също така, обърнете внимание на анализите, предоставени от FB, които са предназначени да Ви помогнат да обработите данните. Това от своя страна ще Ви съдейства да подобрите рекламите си следващия път, когато станат активни.

Facebook реклами с карусел

Facebook рекламите с карусел ви позволяват да показвате до 10 изображения или видеоклипове в рамките на една реклама. Всяко изображение, включено в рекламата, включва собствена връзка, за да насочва потребителите към определена страница.

Facebook Каруселни реклами – спецификации на изображенията

Размер на изображението: широк от 1080 пиксела до 1080 пиксела.
Съотношение на изображението: 1: 1.
Формат на изображението: JPEG или PNG файл.

Facebook реклами с карусел – видео спецификации

Дължина на видеоклипа: 30-60 секунди (оптимално); 240 минути.
Размери на видеоклипа: 1080 пиксела ширина до 1080 пиксела височина.
Съотношение на видеото: 1: 1.
Видео разделителна способност: 720p (минимум).
Размер на видео файла: 4 GB (максимум).

Динамични реклами във Facebook

Въпреки че динамичните реклами във Facebook изглеждат като всяка друга реклама там, настройката и функцията им е уникална. Вместо да създавате реклама за отделни продукти, ще създадете шаблон, който автоматично ще запълни рекламата с информация за продуктите или услугите Ви, изтеглени от базата Ви данни.

Динамичните реклами са специално насочени към потребители, които са проявили интерес към продуктите Ви. Facebook може да извлече информация от Вашия пиксел във Facebook, за да показва реклами на хора, които са проявили интерес към продукта Ви, предприемайки действия като кликване върху реклама или гледане на продукт в сайта Ви, и добавяне в каталога им.

Процесът е предимно автоматизиран, тъй като създаването на един шаблон свързва правилните продукти с нужните за тях потребители. Това означава, че най-голяма полза за динамичните реклами е, че търговците са склонни да получават повече реализации при по-ниска цена на клик.

След качването на продуктовия каталог ще се създават и попълват динамични Facebook реклами от предоставения източник на данни. Ще Ви бъде дадена възможност да покажете всичките си продукти или такива, които клиентите Ви са видели, добавени към количките си или закупени. Динамичните реклами могат да се показват като реклами с въртене или единични графични реклами. Единият шаблон ще показва реклами на настолна и мобилна версия.

Най-важното нещо за динамичните реклами е насочването към подходящата аудитория. Facebook Ви позволява да насочвате рекламите си към потребители, които все още не са закупили, но са проявили интерес. Можете да изключите потребители, които са купили от Вас наскоро, за да избегнете плащането на реклами на потребители, които е по-малко вероятно да купят отново за такъв малък период от време.

Facebook Lead Ads

Facebook продажбените фунии се използват от фирмите за събиране на информация за връзка с потенциални клиенти. При рекламите, наречени “продажбени фунии”, потребителите предоставят информация (например: име, телефонен номер или имейл) и се регистрират за повече информация или искат да изтеглят даден ресурс.

Насочване към правилната аудитория в Facebook

Успехът на кампаниите Ви ще зависи от много фактори, най-важният от които е аудиторията, към която насочвате рекламата си. С Facebook можете да създадете аудитория със специфични цели и да запазите тази аудитория за бъдещи рекламни кампании. Потребителите могат също да бъдат насочени въз основа на широк кръг от фактори, включително по: възраст, пол, местоположение, език, интереси.

Има два подхода към насочването на реклами чрез Facebook

Специфично насочване: когато насочвате към конкретна аудитория, Вие давате на Facebook строг набор от параметри, за да работите, намирайки най-добрите цели. Параметрите могат да бъдат коригирани въз основа на демографски данни за определени аудитории. С конкретно насочване аудиторията обикновено е по-малка, но по- подходяща за Вашите нужди.

Широко насочване: когато насочвате рекламите към широка аудитория, разчитате на системата за показване на Facebook, за да намерите точните потребители, на които да се показва рекламата. Този подход води до разнообразна гама от последователи и е най-добър, когато не сте сигурни по кой демографски признак да таргетирате.

Сравняване на правилните показатели

За да разберете какви показатели трябва разглеждате след пускане на платена реклама, трябва да го правите спрямо целта на кампанията си. Ако например целта Ви е популяризиране на марка и пускате видеореклама, показателят, за който може да сте най-фокусирани, е цената на 3 или 10-секундно показване на видеоклипа.


Сравняването на ефективността на най-успешните Ви кампании през определен период ще Ви помогне да разберете кои аудитории и типове реклами са най-ефективни за Вашият бранд.

Понякога е необходимо не малко опити и дори допускането на грешки, свързани с разбирането на Facebook рекламите. Не се обезсърчавайте, ако дадена кампания не върви както се надявахте. Вместо да приемате дадена кампания като успех или неуспех, помислете за тях като стъпка към постигането на по-добро разбиране на Вашата аудитория.

Ако рекламната Ви кампания не е успешна, разгледайте показателите си, вижте какво работи и какво не, и използвайте тази информация, за да направите следващата си кампания възможно най-успешна.

анализ-фейсбук-реклами