Как да рекламираме успешно своя физически магазин в дигиталното пространство?
Facebook Ads и Google Ads

Имате физически магазин, и е дошло време и Вие да обърнете внимание на онлайн развитието на вашият бранд, като започнете да реализирате продажби рекламирайки чрез Facebook и Google.
Сега идва ред и на въпроса: “Как да рекламирам физическия си магазин в онлайн пространството?” Предстои да разгледаме въпроса в статията ни днес.

 

Kак ефективно да използвате Facebook като рекламен канал за популяризиране на физическия си обект.

Клиентите имат любим магазин в близост до тях, който посещават често и харесват продуктовия асортимент. Логично е, че същите тези потребители няма да търсят информация за магазина в търсачката, а ще го посетят на място. Въпреки това същите тези клиенти прекарват голям процент време във Фейсбук. Как да се възползвате от това? Разбира се като им покажете новите си продукти, промоционални предложения и лимитирани оферти. Чрез този способ Вие ще достигате не само до тези потребители, които вече ви познават и купуват от бранда Ви, но и до много нови потенциални клиенти. Чрез рекламата за локация може да зададете радиус на обсег на рекламата и всички браузващи да научат, че в близост до тях има физически магазин, който те могат да посетят. Facebook е обширен рекламен канал, предлагащ огромни възможности за достигане на потребители до определен географски периметър. И това работи!

Ако физическия Ви магазин предлага възможност за доставка до дома, то при определяне на периметър на обсег на рекламата ще достигнете до потребители, които са в радиус примерно 1 км. и Вие може да доставите безплатно продуктите до тях като комплимент. Това неминуемо ще Ви спечели нови лоялни клиенти. Това би сработило успешно като предлагате нов вид продукт или категория продукти и искате да достигнете по-бързо до точните хора.
Ако пък нямате възможност за доставки до дома, то пак е добро решение за реклама в малък периметър за всички, които могат да стигнат пеша за кратко време до вас. Така клиента ще вземе продуктите веднага, ще разгледа асортимента Ви, и ако сте спечелили вниманието му с предложенията си, то без проблем клиента може да излезе с повече покупки. Тук е важно отношението, посрещането, предлагането, отговора на въпросите. И така доволния клиент, ще се завръща отново и отново.
Във фейсбук може да се създават различен тип аудитории, като едната от които е потребители, които вече са извършвали действия чрез рекламата Ви, и чрез това може да се достигне до тях с цел тяхното завръщане и напомняне за бранда Ви / магазина Ви.

Защо този тип реклама е ефективна?

1.Защото достига до нови потребители с подходящ обхват на показване
2.Защото достига до потребители, които вече ви познават
3.Защото поддържа имиджа на бранда Ви
4.Защото увеличава лоялните клиенти
5. Дава възможност да споделяте ежедневно за промоции и специални оферти
6.Дава възможност бързо да обявите специални часове или дни, в които ще има промоция или събитие във физическия ви обект
7. Помага да покажете, че имате празник, като например рожден ден, годишнина или отварянето на новия ви обект.

Що се отнася до избора на реклама, то тази с цел “достигане” или “reach” би било удачен избор. Алгоритъма на фейсбук работи в посока при зададен периметър да достигне до колкото се може повече хора. В самата реклама към текста и изображението или видеото имате възможност за добавяне на различен тип бутони, като по често използваните са: “Get Directions”, “Call now”, “Send message” или “Learn more”.
При избиране на бутон “Get direction”, ще покаже директен маршрут до физическия ви обект, отваряйки Google Maps.
Ако искате да ви позвъняват, то варианта е “Call now” бутона. Това би било работещо за физически обекти, които предлагат услуги като салони за красота, медицински кабинети, стоматолози, и всякакви услуги, които приемат клиенти/пациенти по график.
Варианта с изпращане на съобщение е ако Вие сте подготвили видео, в което показвате обекта си, но той предлага покупка и онлайн, и клиентите могат да си зададат въпросите на лично съобщение.
Последния вариант на “call to action” призив е бутона “Learn more” или научете повече. При клик, потребителите ще отидат директно на вашия уеб сайт.
Друга опция за бутони в рекламната ви визия са:
За сваляне на приложение, за резервация, за абонамент, за изпращане на запитване или за кандидатстване. Преценете според вашите продукти или услуги, коя опция би задоволила крайния резултат и улеснило вашите потребители. Важно е да бъде споменат факта, че потребителите ще виждат вашите реклами, само ако местоположението им е активирано на устройствата. Тъй като целта на рекламата е достигане до всички хора /мъже и жени/ в периметър 1 или няколко километра, то факта с локацията ще бъде от важно значение за ефективността на кампанията.

Как да разберете коя кампания е ефективна?

Подбора от подходящи изображения с висока резолюция, текст и правилно послание би увеличило възможността за по-добри резултати. Ефективността на една кампания се измерва чрез анализ и измерване на възвръщаемостта на инвестициите (ROI). Всяка кампания се проследява и оптимизира. Важен момент при рекламите във Фейсбу се явява тестването на визии, размери на снимки, тип на показване- карусели, единично изображения, динамично. За всеки бизнес работят различни неща. Трябва тестов период и анализиране на текущите резултати, за да се постигат все по-добри резултати в бъдещ план.

Как да рекламирате своя физически обект във Google Ads?

Проучванията и статистиките посочват процент достигащ почти 90% на потребители, които търсят продукти и услуги онлайн преди да извършат действие на място. Това важи в пълна сила и за местните търговци.
Google Ads е високо ефективен канал, особено когато се използва правилно. Той е мощен инструмент за популяризиране на продуктите и услуги ви, както онлайн, така и за физически обекти. Ако не сте използвали до момента Google Ads, то е време да промените това.
Ще ви запознаем с ефективни начини как да привлечете нови клиенти към вашия магазин и да повишите трафика към уебсайта си чрез Google рекламите.
Подценяван според мен инструмент, но с висока стойност е листинга Ви в Google My Business (GBM). Той позволява на клиентите ви лесно и бързо да откриват местоположението на обекта /обектите ви чрез Google Maps, да им показва информация за вашите услуги, контакти, снимки и отзиви.

Като безплатен инструмент на Google, GMB се използва сравнително лесно и дава възможност да променяте информацията, като актуализирате своето представяне чрез нови снимки, новини и съобщения.
Регистрацията в GMB отнема само няколко минути, в които да въведете основните контакти и описание на услугите и продуктите ви. Първите стъпки при регистрация може да пропускате, ако изисква повече писане, и в последствие да коригирате и допишете информацията.
След регистрация, следва верификация на адреса Ви. Верификацията става чрез изпращането от страна на Google на физическа картичка съдържаща 4- цифрен код, който в последствие ще въведете в системата, за да верифицирате акаунта си. Време от създаването на регистрацията ви до получаването на писмото е между две и четири седмици. След приключване на верифицкацията, акаунта Ви ще бъде видим за потребителите.
След като верификацията е завършена може да пускате и реклами от акаунта си.

Имайте в предвид, че е добре да създадете рекламен акаунт в Google Ads и да рекламирате ефективно с пълния набор от инструменти и кампании, които ви предлага Google.

Ако сте в системата на GMB и искате от там да си пуснете реклама, то това би било ефективно само за малки бизнеси, които нямат време и необходими познания, за да управляват кампаниите си.
Добър подход е при рекламата ви да добавите разширение за обаждане и локация. Положителното е, че рекламата ви става по-видима за потребителите и им дава улеснение ако желаят бързо обаждане или посещение на физическия ви обект. Кампанията по ключови думи изисква предварително проучване и сегментиране на най-подходящите за вашите продукти и услуги.
Кампанията за рекламиране на локален бизнес изисква връзката между рекламния ви акаунт и Google My Business. Ако имате повече от един физически обект, може да свържете локациите в едно, и при реклама да излизат обектите ви.

В заключение

Все повече физически обекти използват силата на дигиталните канали, за да постигнат повече резултати и да увеличават своята популярност.

Ако и Вие искате да рекламирате ефективно в Google Ads и Facebook, но не знаете как, Ви каним да се свържете с екипа ни, и ако имате някакви въпроси, ние ще Ви обясним всичко на достъпен език, като ви посъветваме кое е най-доброто за Вашия бизнес и желани цели!

Остави коментар