Най-често допусканите грешки в онлайн рекламата

Кои са най-често допусканите грешки в онлайн рекламата?

В наши дни, много собственици на бизнеси се опитват сами да се позиционират в Google,да създават свои уеб сайтове, както и сами да управляват своята реклама. Всички тези действия трябва да бъдат опезпечени с много познания, правилна стратегия и добър краен резултат. Въпреки наличието на необходимите компетенции при някой, почти всички собтсвеници на бизнес допускат едни и същи грешки, които имат неблагоприятен ефект върху резултатите им онлайн. В тази статия ще разгледаме най-често срещаните грешки в онлайн рекламата и начините, по които те влияят неблагоприятно на бизнес резултатите.

Кои са 5 от най-често допусканите грешки при управлението на онлайн реклама?

Няма поставени ремаркетинг тагове/ пиксел на сайта;
Не са настроени евенти/ конверсии за значими действия в акаунта;
При онлайн магазини не се отчитат продажбите и приходите от тях;
Няма налични ремаркетинг кампании;
Бизнесите не са активни в социалните мрежи;

Ако компанията ви се стреми към своето успешно развитие и трайно  позициониране на пазара, то е важно фокусът ви да е към изграждането на дългосрочна маркетингова стратегия, която има за цел да утвърди вашия бранд, да увеличи печалбите ви, както и да ангажира потребителското внимание.

грешка 1: Няма поставени ремаркетинг тагове на сайта

Една от най-големите грешки, които все още наблюдаваме при клиенти, чиито рекламни акаунти одитираме е, че нямат настроени проследяващи кодове (тагове, маркери) на сайтовете си. Тези тагове помагат да разберем какво правят потребителите, след като посетят сайта от рекламата. Също така чрез тях се събират и ремаркетинг списъци, които в последствие могат да се таргетират.

Основни кодове, които се слагат на сайта са:

Google Ads и Facebook Pixel

Въпреки че се отнасят за две различни платформи и скриптовете на двата маркера се различават, основната им функция е една и съща.

Кодът за Google Ads и Facebook Pixel събират данни за посетителите на сайта. Тези данни помагат да се проследят реализациите от рекламите, да се оптимизират кампаниите, да се създадат целеви аудитории за бъдещи ремаркетинг кампании.

Google Analytics 4

Google Analytics 4 предоставя доста по-подробна информация за посетителите на сайта. В него проследяваме кои страници се посещават, колко време прекарват потребителите на сайта, взаимодействат ли с него, колко и кои продукти разглеждат, добавят ли в количка, поръчват ли и кои продукти купуват?

GA4 също спомага за проследяване на ефективността на рекламите, но и служи за вземане на бизнес решения от гледна точка на: оптимизация на сайта, разпределение на средствата по рекламни канали, анализиране на най-доходоносните продукти и други.

За да развивате своя онлайн бизнес е нужно да работите в две посоки - да градите своите собствени канали, и да работите и с платените. Дългосрочната ви стратегия трябва да залегне на развитието на собствените ви канали (уебсайт,  онлайн магазин, мобилно приложение, блог, база с данни на клиенти). Добре е обаче да синхронизирате маркетинг стратегията си в платените и собствените ви канали, което да ви гарантира растеж и трайно позициониране.

 

грешка 2: Не са настроени евенти/ конверсии за значими действия в сайта

След като имат поставени кодове за Google Ads, Facebook Pixel и GA4 на сайтовете си, много бизнеси пропускат следващата стъпка- настройването на конверсии (евенти, реализации). Конверсиите спомагат да се отчетат значимите действия на потребителите със сайта. Тази информация е важна за всеки бизнес, защото позволява да се предприемат последващи действия за оптимизация на рекламните кампании.

Конверсиите, които следим при онлайн магазините са: преглед на продукт, добавяния в количка, преминаване към въвеждане на данните за поръчка, поръчка. 

За бизнеси в сферата на услугите това най-често са: запитвания, кликове за обаждания или имейл, посещения на страница контакти.

Грешка 3: Онлайн магазините не отчитат продажби и приходи от тях

Има бизнеси, които слагат проследяващи тагове на сайта си и настройват конверсии, които да се следят в Google Ads, GA4 и Facebook. Но пропускат една съществена част- не настройват да се проследяват приходите от продажби. 

Отчитането на приходите е от съществено значение за откриване на ефективните за бизнеса рекламни канали, кампании, таргет аудитории и други. То спомага и за определяне на възвръщаемостта от рекламния разход (показателя ROAS), чрез който може да се определи кои продукти и продуктови категории от сайта е най-рентабилно да се промотират и кои не. 

Грешка 4: Липсват ремаркетинг кампании

Една доста съществена грешка в дигиталната рекламата е, че много бизнеси забравят за посетителите на сайта. Съсредоточават се усилията в търсене на нова аудитория, но се пренебрегват вече съществуващите сегменти. В тези случаи препоръчваме стартиране на ремаркетинг кампания с различни по вид аудитории- посетители на конкретни страници, изоставили количката, направили поръчка назад във времето и други. Избирането и таргетирането на различни ремаркетинг аудитории спомага за откриване на най-ефективните от тях, които биха донесли повече продажби/ запитвания за бранда.

За онлайн магазините е изключително важно създаването на продуктов фийд и използването му в кампании за динамичен ремаркетинг. Този тип реклами показват на посетителя продуктите, които е разгледал (или подобни на него продукти), така че потребителя да се върне обратно на сайта и да завърши своята поръчка.

Грешка 5: Бизнесите не са активни в социалните мрежи

Неоспорим факт е, че хората прекарват все повече време в социалните мрежи. Основна грешка на много бизнеси е, че нямат присъстие в тях. Потребителите все по-често търсят и проучват брандовете посредством Facebook, Instagram, Tik-Tok, YouTube.

Социалните медии са предназначени да бъдат пространство за диалог и ангажираност, а не просто поле за реклами. Създаването и ангажирането на общност, спомага за изграждане на по-дълбока връзка с бранда, която винаги ще има положително влияние върху резултатите в дългосрочен план. 

Целта на маркетинга е да увеличи разпознаваемостта на бранда/марката, както и да подобри финансовите резултати на компанията. За да кажем, че маркетинга не работи успешно, то е защото не е избрана правилна стратегия, или не е планирана своеврмеенно.

Заключение

Позиционирането в Google, създаването на уеб сайтове и провеждането на онлайн реклама са ключова част от успеха на един бизнес. Въпреки това, много собственици на бизнеси допускат някои от най-често срещаните грешки в онлайн рекламата, които неблагоприятно влияят върху техните резултати. Чрез избягване на тези грешки и използване на стратегичен и целенасочен подход, собствениците на бизнеси могат да подобрят успеха на своята онлайн рекламна стратегия и да постигнат по-добри резултати.

Благодарим ви, че отделихте време да прочетете тази статия. Надяваме се, че тя ви е била полезна и вдъхновяваща за предприемане на конкретни стъпки към подобрение на вашия онлайн бизнес.

Ако сте решени да направите следващата стъпка и да инвестирате в стратегия и планиране на онлайн развитието на вашия бизнес, ние от WebTitan.bg сме тук, за да помогнем. С години опит в дигиталния маркетинг,  техническата оптимизация, създаването на уебсайтове и онлайн магазини, нашият екип е перфектно подготвен да ви предложи индивидуално решение, което ще отговори на уникалните нужди на вашия бизнес.

Не оставяйте успеха на вашата компания на случайността. Свържете се с нас днес, за да разберете как можем да ви помогнем да подобрите вашия сайт.

👉 За повече информация и консултация, ни изпратете запитване от тук или ни пишете на office@webtitan.bg. С нетърпение очакваме да работим заедно с вас!

Действайте сега и си осигурете бъдещ успех в дигиталния свят!

Остави коментар