Защо големите бизнеси инвестират в поддържане на блог секция?
blog

Защо големите бизнеси инвестират в професионално поддържане на блог секция?

Вероятно неведнъж сте чували от различни специалисти колко са важни създаването на блог, качването на ново съдържание в сайта, регулярното публикуване на статии и т.н.

Верятно сте виждали, че брандове-гиганти като Nike, Coca Cola, Nivea или Nestle продължават да инвестират средства, за да поддържат богати и разширени блог секции към сайтовете си.

И ако не сте тясно профилирани в нишата на дигиталния маркетинг, съвсем логично е да се питате по каква логика и защо точно се случва това. Днес отговаряме на този въпрос ясно и кратко – със списък от механизми, чрез които добре поддържаният блог ви помага да печелите повече.

5 начина, по които блогът помага на бизнеса

Пет от основните механизми, чрез които професионалното създаване на съдържание ще подобри представянето на бизнеса са:

По-добра видимост в търсачките

Изготвянето на така наречената “стратегия за съдържанието” ще подобри видимостта на сайта ви при търсене на определени ключови думи и фрази в Google. Стратегията включва различни тематични клъстъри с предварително планирани вътрешни линкове към страници на продукти, категории и услуги, така че - да! - писането на блог статия може да класира не само самата блог статия, но и други страници в сайта, свързани с нея.

Доброто класиране, от своя страна, води до повече посещения на сайта, повече разпознаваемост на бранда и - естествено - до повече конверсии, поръчки и печалба.

Експертиза, авторитет и надеждност

Светът е онлайн, а клиентите имат невъобразимо голям избор между конкурентни търговци, които предлагат едни и същи продукти или услуги. В този сценарий, доверието не идва автоматично, а се печели. Най-лесно това може да се случи чрез демонстриране на експертиза, авторитет и надеждност - чрез изготвяне на истински стойностни текстове, касаещи нишата и конкретните проблеми, които вълнуват потребителите ѝ.

Този вид създаване на виртуална общност е дългосрочна стратегия за развитие, чийто успех силно зависи от качеството на съдържанието. Или иначе казано - “каквито и да е” текстове просто не вършат работа. Те трябва да са професионално изготвени, полезни и стойностни както за търсачките, така и за клиентите ви.

Добавена стойност за потребителите

И когато говорим за стойност, няма как да не обърнем поглед и към любимите на потребителите оферти - тези, в които получават нещо полезно и безплатно. Това нещо може да не е продукт, а съвет, знание или насока за разрешаване на конкретен проблем.

За целта не можете да стреляте на сляпо. Ще са ви необходими профили на идеалните купувачи и техните “болки”, които да адресирате систематично, планирано и стратегизирано. Това именно е пресечната точка на маркетинга, психологията, техническата оптимизация и копирайтинга, които могат заедно да движат бранда ви нагоре.

Нови аудитории за таргетиране

Тук отиваме в една чисто техническа зона, а именно - възможностите за таргетирана реклама към потребители, които вече са посещавали сайта ви. Обяснен накратко, процесът протича по следния начин:

  • Планирате, създавате и промотирате добро съдържание, което вкарва нови потребители в сайта.
  • Събирате бисквитките на тези потребители и ги интегрирате с инструменти като Facebook Pixel, които ви помагат да насочвате рекламите си по-ефективно.
  • Рекламите на бранда ви започват да излизат във фийда на потребители, които се вълнуват от засегнатите в блога теми.
  • С времето, започвате да генерирате импресии, интеракции и поръчки с много тясно подбрана аудитория, която познава стойността на вашите продукти или услуги.
Колкото повече силни статии имате - толкова повече расте този хоризонт, а с него - и вашите резултати.

Органична реклама

Не на последно място - ако съдържанието ви е добро, то може да се озове цитирано и органично разпространявано на много места в необятния интернет, пълен с потенциални клиенти.

Органичните споделяния и цитирания са безплатни и ефективни за неограничен период във времето. Или по-точно - докато не се появи съдържание, по-полезно, по-интересно или по-качествено от вашето.

Или иначе казано…

Блог секцията на сайта не е инструмент, от който ще започнете да печелите огромни суми веднага. За сметка на това, тя е инструмент, с който ще можете да инвестирате в стабилно бъдещо развитие – достигане, задържане, интеракция и конвертиране на клиенти.

Резултатите ще започнете да забелязвате с времето, а изготвянето на професионално обмислена стратегия за съдържанието може да възвърне инвестицията ви в десетки или дори стотици пъти.

Достатъчно е да мислите в перспектива и да се доверите на екип, който знае как да изкара блога ви пред погледите на хората, които имат нуждата да го видят.

Остави коментар