Значение на професионалната фотография
в дигиталния маркетинг

Защо фотографията е толкова важна за дигиталния маркетинг

  • 93% от потребителите смятат визуалното съдържание за решаващ фактор при вземане на решение за покупка
  • Изображения, които допълват съдържанието, водят до 94% повече гледания на уебсайт, в сравнение със съдържание без изображения

Снимките са лицето на вашия бизнес. В основата на всяка рекламна стратегия е стои снимка, посветена на популяризирането на вашата компания, услуга или продукт.

Снимките като инструмент за грабване вниманието на потребителя

Снимките на вашия сайт са инструмент за грабване и задържане вниманието на потребителите. Всъщност, основната задача на една добра продуктова снимка е невербалната комуникация с потребителите. Добрата снимка влияе на емоциите на потребителите и ги провокира да предприемат конкретни действия.

Ако дадена продуктова снимка може да накара потребителя да каже: „Искам това“, то означава че това е добра снимка, която продава. За да разграничим нашите продукти от продуктите на конкурентите и да изградим идентичност на марката, за да привлечем вниманието на потребителя и най-важното – да продаваме, се нуждаем от персонализирана и автентична продуктова фотография.

Много често собствениците на бизнеси се отнасят с пренебрежение към снимките, с които представят своя бизнес, услуга или продукт. Това е порочна практика, която нанася сериозни вреди. За съжаление много често се срещат продукти или услуги, които са изключително добри, но визуалното им представяне е на много ниско ниво.

Вижте кои видове фотосесии ще представят вас и бизнеса ви по най-автентичния начин..

Рекламна фотография

Изпратете правилното съобщение до вашите клиенти! Сърцевината на висококачествената рекламна фотография е задълбочен маркетингов анализ и творческа свобода за интерпретация. Това е мястото, където се ражда концепцията. за интерпретация, който изисква правилно планиране и отнема много време за подготовка и изпълнение, професионално оборудване, персонализирано студио и ясни цели.

Кулинарна фотография

Накарайте клиентите си да започнат да се хранят още с отварянето на вашето меню или уеб сайт. Покажете кулинарните си изкушения по възможно най-стилният и провокативен начин, като заложите на отношението към детайла. Професионалната фотография на храна е плод на съвместното сътрудничество с участието на фотограф, готвач, стилист на храна и асистенти.

Интериорна фотография

Ако сте собственик на хотел, заведение, магазин или друг вид физически обект и искате да го покажете на своите клиенти, то вие се нуждаете от интериорни снимки. Покажете красотата на вашия бизнес. Използвайте тези снимки за всякакви бъдещи рекламни материали, вашия уебсайт, профили в социални медии или презентации. Професионалните снимки на вашите търговските обекти, ще накарат клиентите ви да се чувстват комфортно с доверие към бизнеса ви.

Продуктова фотография

Електронната търговия набира все по-голяма сила в България и по света. Качественото представяне на Вашите продукти е в основата на всяка продажба. Повярвайте в значението и силата на снимките, които използвате в онлайн магазина си, каталог или брошура. При продуктовата фотография цялата фотосесия е посветена на продукта, който се снима. Осветлението, стила и фона обикновено са по-неутрални, за да не отвличат вниманието от продукта.

Как да използвате фотографията в дигиталния маркетинг?

Когато съдържанието се поддържа от подходящо изображение, това увеличава вниманието на потребителите. Качествените изображения на продуктите са основна сила за увеличаване на трафика и процента на конверсии в уебсайтовете. Потребителите обичат да прекарват часове в търсене на продукти онлайн или в търсене на най-добрата сделка.

Как най-добре могат да бъдат удовлетворени намеренията на потребителите? 

Преди да вземе решение за закупуване, потребителят фокусира вниманието си върху размера, формата, текстурата, цвета и т.н. Именно тази информация е изобразена в снимката на продукта.

Опитът показва, че когато търсим продукти, ние пряко се фокусираме върху изображението, заглавията и описанията. Ако визуалното съвпадение отговаря на критериите ни за търсене, желаният артикул се добавя в пазарската кошница. 

Продуктовата фотография е важна и трябва да се използва за подобряване на цялостното преживяване в онлайн магазина. Колкото повече информация предоставя изображението (или група от изображения), толкова повече доверие получават онлайн потребителите.

Всъщност, става въпрос не само за снимките на самите продукти, но и за тяхната оптимизация във всяка платформа и канал, избрани за представяне в съответната маркетингова стратегия. Ясно е, че фотографията на продукти е от решаващо значение за успеха на продажбите и брандирането на всеки онлайн бизнес.

Кога и как може да се използва?

Продуктовата фотография в електронна търговия попада в следните направления:

  • Снимка само на продукта
  • Лайфстайл продуктова фотография / контекстуални продуктови изображения
  • Снимки на продукти за социалните медии
  • Снимки на продуктите за кампании за PPC (Pay Per Click – “плати за клик”)
  • Снимки за уебсайта и продуктовите категории

Първата стъпка в създаването на изображения за бизнес в електронната търговия е посланието или информираността. Потенциалът тези изображения да споделят достатъчно подробна информация за вашия продукт, за да привлекат вниманието на вашите купувачи.

Освен това, тези изображения увеличават вероятността за социално споделяне. Социалните платформи, и най-вече фейсбук рекламата, стават все по-ефективни, издигайки марките на компаниите на следващото ниво.

Накратко, визуалният стил и елегантното въздействие са жизненоважни.

С лайфстайл фотографията ние предаваме и емоция. Свързваме продукта с начина на живот на потенциалния потребител.

Без значение в коя индустрия е вашия бизнес – детски играчки, електрически уреди, кухненско оборудване, мода, туристически услуги и др., вие имате нужда от представяне. Сред многото стратегии, за които можете да се сетите, има една, която оказва огромно влияние върху поведението при закупуване – продуктова фотография.

Според статистиката 93% от потребителите смятат, че визуалното съдържание е решаващ фактор при вземането на решение за покупка. И най-важното за визуалните изображения, с които се представят продуктите, е тяхното качество.

Статистиката показва още интересни факти.

Преди да предприемат покупка, 85% от клиентите правят проучвания онлайн. В резултат на това изображенията, които допълват съдържанието, водят до 94% повече гледания на уебсайт, отколкото съдържание без изображения.

Всеки, който иска да расте и печели в различните канали за онлайн пазаруване, трябва да знае, че качествената продуктова фотография е необходимост.

Остави коментар