Блогът – необходима част от управлението на бизнеса ли е?

Това е често задаван въпрос от собствениците на фирми, които просто нямат време или умения за редовно създаване на качествено и полезно съдържание, а отговорът е кратък и категоричен: „Не е желателно да имате блог, а е задължително!“.

Публикациите в блога ще се отразят благотворно върху Вашия бранд и реализираните продажби. Планиране на стратегия за маркетинг чрез съдържание е изключително важно начинание. Първата стъпка е създаването на цялостна концепция и редовното актуализиране на блог съдържанието.

ТОП 10 предимства от създаването на Блог във Вашия сайт

  1. Изгражда авторитет във Вашия бизнес отрасъл

Блогът е добрият способ да изградим себе си като експерт в областта, а брандът Ви да бъде представен по отличаващ се от конкурентите Ви начин. Секцията „Блог“ в уеб сайта е подходяща за споделяне на важни, актуални и полезни за бранша теми и иновации. Чрез съдържанието, Вие изграждате положителен имидж във Вашата ниша, а това поражда доверие и разпознаваемост, като в същото време Ви носи престижната позиция на утвърдена марка.

  1. Увеличава трафика в търсачките

Редовното актуализиране на съдържанието в блога, оптимизирането му по ключови думи, вътрешните препратки, както и споделянето му в социални мрежи, генерира повече трафик и повдига класиранията на страниците от уеб сайта. Качвайте по възможност всяка седмица нови текстове в блога. Тези промени изглеждат актуални в очите на търсачката и провокира по-честото обхождане на сайта от ботовете. Новото съдържание подтиква регулярните посещение на сайта от страна на потребителите, което е изключително важно за неговата оптимизация.

  1. Придава човешка страна и индивидуален облик на Вашия бранд

Блогът дава възможност да пишете по теми, които пряко вълнуват Вашите потребители, поднасяйки им полезна информация на база техните търсения и запитвания за въпросите, касаещи Вашите продукти и/или услуги.  Публикациите в блога създават доверие в клиентите, чрез увеличаване на коефициента на прилика на Вашата марка и тези, които се припознават с нея. По този начин изграждате специална връзка с аудиторията, която е изключително ценна.

  1. Подкрепя Вашите инициативи в социалните мрежи

Трудно е да се поддържа активно социално присъствие без достъп до уникално и качествено поднесено съдържание. Споделянето на публикации от други страници или потребители в социалните мрежи е чудесно, но трябва да насочите хората и към Вашия собствен сайт. Споделяйки статиите от Блога в социалните мрежи, увеличавате трафика в сайта си. Това се дължи на актуалната информация, която читателите могат да открият единствено в съдържанието на съответния блог.

Освен това, публикациите в блоговете предоставят възможност същото това съдържание да бъде използвано за имейл бюлетин. Селекция от най-добрите Ви теми, със сигурност ще бъде оценена от Вашите читатели и последователи.

  1. Подобрява процента на реализация

Активният блог изпраща сигнал към потребителите и конкурентите, че Вашият бизнес не е в застой, а се развива. Блогът с интересно и различно съдържание помага за изграждането на лоялност към марката, като допълнително увеличава процента на успешни реализации.

Според Hubspot, общата възвръщаемост на инвестициите (ROI) е по-вероятно да се увеличи за фирмите, които отдават приоритет на блога и неговата поддръжка.

  1. Помага за генерирането на входящи линкове

Получаването на висококачествени входящи връзки към сайта е един от основните стълбове на SEO. Без блог, може да бъде изключително трудно да се привлекат авторитетни връзки към сайта Ви. Когато добавяте ново съдържание, което служи като ресурс за други блогъри и медии, започвате по естествен начин да натрупвате входящи връзки и може да  цитирате това съдържание в собствените си статии. Тези връзки са важни за SEO, но също така могат да генерират значителен трафик за препращане обратно към Вашия сайт.

  1. Помага да се класирате на предни позиции при заявки на ключови фрази

Ключовите фрази (long tail keywords) представляват ключови думи, които са по-дълги, детайлни и конкретизиращи в сравнение с основните ключови думи (main keywords).

Пример за основна ключова дума: seo оптимизация

Пример за ключова фраза: seo оптимизация за излизане на предни позиции в google

Сайт без блог трудно ще се класира при заявки за търсене по ключови фрази. Повечето страници се оптимизират и се извеждат по думи, които са характерни за техния бизнес, но класирането по по-специфичните фрази е много по-трудно. Голямото и полезно съдържание е най-добрият начин за класиране на запитвания с дълги и отличителни думи. Колкото повече съдържание се добавя, толкова повече се увеличават шансовете Вашият сайт да излиза при търсенето на по-рядко срещани, но в крайна сметка по-високо конвертиращи ключови фрази.

  1. Увеличава възможностите

Проучване показва, че колкото повече страници има сайтът, толкова по-затвърдена е неговата лидерска позиция. Фирмените сайтове със съдържание в интервал 401-1000 страници имат 6 пъти по-високи резултати от тези с 51-100. Казано по друг начин, колкото повече обогатявате блога си, толкова по-напред ще излизате. По-голямото съдържание означава и по-голям брой попълнени формуляри/заявки за бюлетин, съответно повече опции за достъп до електронна поща на клиентите, по-голяма достигната аудитория, повече запитвания и в крайна сметка повече продажби.

  1. Улеснява важните дискусии

Блогът дава възможност на бизнеса да се свързва с клиенти и потенциални потребители чрез двупосочна връзка. Той сигнализира на посетителите, че сте отворени за коментари, комуникация и дори критики. И от гледна точка на бизнеса, перспективата да научите това, което вълнува потребителите, е „златото на маркетинга“. Можете да използвате този диалог, за да зададете допълнителни въпроси, да придобиете нови виждания за нуждите на своите клиенти, да структурирате съдържанието и маркетинговите си инициативи въз основа на това, което сте научили.

  1. Позволява да сте „свежи“

Google обича да вижда редовно добавяне на ново съдържание и възнаграждава с по-добра видимост сайтовете, които го правят. Публикуването на “свежо” съдържание е по-вероятно да бъде своевременно отчетено, което означава, че е и по-вероятно да излезе напред в търсенията.

Допълнителното съдържание означава повече опции за добавяне на вътрешни връзки. Това създава повече пътища за роботите за търсачки, които по-ефективно разпространяват PageRank в целия Ви сайт.

Заключителни мисли

Поддържането на блог е изключително добър начин да се отличите от конкурентите си. С осигуряването на интерактивно съдържание, уникални мисли и качествени послания, Вие ще увеличавате трафика си на търсене, доверието на клиентите и в крайна сметка – продажбите.

Уеб Титан – Вашата агенция за дигитален маркетинг и уеб програмиране. Ние знаем тайните на успешният Блог! Ако не може да се справите сами – доверете на професионалистите!

Дайте силен старт на бизнеса си!