Facebook Stories

Какво представлява функционалността Facebook Stories?

Facebook Stories е функция в социалната платформа Facebook, която позволява да се създават и споделят снимки и видеоклипове, които изчезват 24 часа след тяхното публикуване. Има възможност за добавяне на текст, емотикони, ефекти и филтри, които се наслагват върху изображението или видеото. Можете да снимате директно през камерата на смартфона или да заредите визуално съдържание от Вашата галерия.

Може да се каже, че този вид комуникация е отражение на начина по който съвременният човек взаимодейства с телефона си, времето, което прекарва, гледайки съдържание в него, както и начина, по който държи устройството – във вертикална позиция.

Facebook Stories дават възможност за споделяне, което предоставя на аудиторията елементи от една цялостна и автентична концепция/история, носеща усещане за ново преживяване.

Историите представляват интересен начин за достигане до аудиторията Ви както на десктоп, така и на мобилни устройства. Този вид публикации може да Ви помогне да ангажирате потребители, които поради свиването на обема на органични показвания на публикации от страници, реално не са виждали актуална информация от Вас дълго време.

В случай, че правите видео на момента, неговата максимална продължителност е 20 сек. Полезна опция от маркетингова гледна точка е показването броя на потребителите, които са кликнали върху публикацията.

Това е вид взаимодействие, което може да даде нов поглед и смисъл на бизнеса през призмата на Вашите фенове.

 

Малко повече за Facebook Stories

Историите се визуализират в горната част на информационния канал, което е силно видима и акцентирана зона. Потребителите могат също да видят историята на страницата Ви, като докоснат снимката на потребителския профил на мобилната Ви страница.

От старта си през 2017 г. Facebook Stories е функция, която се използва широко от над  300 милиона потребители.

Тя се счита за втори информационен канал в социалната медиа, който позволява на потребителите да споделят съдържание със забавни филтри, включително добавяне на маркери за геолокация. Постовете могат да бъдат публични или да бъдат изпратени като лично съобщение до приятел във Facebook.

Първосъздател на този тип формат на съдържанието реално е платформата Snapchat, но Фейсбук не остава назад и прави стабилни крачки в посока подобряването и усъвършенстването на Facebook Stories, с амбицията да задмине своя конкурент, задържайки досегашната и привличайки нова аудитория.

Начало за Фейсбук в тази насока са Instagram Stories, които стартираха през 2016 г. и сега повече от 150 милиона души по целия свят ежедневно споделят историите си там.

Актуализацията на Facebook Stories е придружена от още няколко нови функции, а камерата на Facebook е модернизирана с десетки филтри и ефекти, подобни на Snapchat.

Функцията Direct е комбинация от Messenger и Snapchat, която позволява на потребителите да изпращат кратки видеоклипове и изображения на приятели, които също изчезват след определеното време.

https://www.facebook.com/facebook/videos/10155654381926729/

 

Фейсбук не изостава

 

Основната генерираща сила на Фейсбук до момента беше съдържанието, създавано от потребителите.

Споделянето на оригинално съдържание обаче, като например промяна на статуса, лични снимки и коментари, е намаляло с над 20%. В същото време, споделянето на новинарски статии и други външни линкове се е увеличило.

Всичко това не се харесва на Фейсбук, особено частта със споделянето на други източници. Този казус неофициално е наречен „срив в контекста“.

Споделянето на лично съдържание се измества в по-малки и затворени общности като Snapchat и приложенията за директни съобщения.

Това кара Марк Зукърбърг, създател на социалната мрежа, да предложи начин, който да насърчава оригиналното съдържание и така се ражда Facebook Stories.

Чрез популяризирането на визуални, краткотрайни взаимодействия, Snapchat зададе тенденция за нов вид комуникация, а Фейсбук следва примера на конкурента си, давайки сериозен приоритет на Facebook Stories с оглед на своето бъдещо развитие.

Един от начините, по които компанията се приближава към това предизвикателство, е чрез насърчаване на комуникацията чрез камерата на смартфона.

Facebook Stories представя концепцията за 24-часово графично съдържание на много по-широка публика от всяка друга платформа до момента. Над 1,7 милиарда души използват мобилното приложение на Facebook всеки месец.

 

Facebook Stories за страници

 

Органичният трафик за фирмените страници във Facebook значително намалява. Може ли историите на Facebook за страници да бъдат част от решението?

През октомври 2017 г. Facebook обяви, че опцията Stories ще бъде достъпна за всички Facebook страници.

Подобно на Instagram Stories, Facebook Stories позволява да се споделя съдържание от мобилно устройство, което да представи Вашия бранд или бизнес. Това е начин да предложите по-автентични, специални и интересни публикации, които да привлекат Вашата аудитория, създавайки по-дълбока връзка с нея.

Подобно на историите на потребителите, тези от страниците също се показват за 24 часа и не се споделят на стената на Вашата страница или във NewsFeed-а на Вашите последователи. Това обаче не Ви пречи да споделите поста на стената на страницата си, след което да го качите и в сторито.

Важни акценти:

Всяка история се показва за 15 секунди, след което автоматично се преминава към следващата.

Facebook Stories за страници позволяваше да се качват публикации единствено през смартфон, но сега има възможност това да бъде направено и от десктоп (от знака “+” на профилната снимка). Когато има публикувано активно стори, профилната снимка на страницата се обвива от син контур.

Съдържанието може да е току-що направена снимка, изображение от галерията Ви, или видеоклип.

Оптималният и препоръчителен размер за изображение е 1080 x 1920 pixels.

Видеата не могат да бъдат по-големи от 4 GB.

Тук също важи правилото, че прекалено много текст намалява броя на импресиите.

Историята автоматично изчезва 24 часа след публикуването й.

Можете да приложите много различни филтри и ефекти, да добавите различни стикери към снимките и видеоклиповете си.

Имате възможност да добавите текст.

Феновете на Вашата Facebook история могат да Ви отговорят с лично съобщение чрез Direct – платформа, специално предназначена да отговаря на историите във Facebook.

Феновете могат бързо да реагират на Вашата история, като изпращат своята обратна връзка под формата на анимирана реакция или мнение.

Можете да добавяте местоположение – геолокация, показваща къде се намира Вашия офис, магазин и т.н.

Можете да проверите кой е видял Вашата история и да проверите резултатите от анализите в секцията Insight.

 

Какви са ползите от Facebook истории от маркетингова гледна точка?

 

С добавянето на реклами във Facebook Stories може да се достигне до по-голяма и по-разнообразна аудитория, използвайки творчески подходи, което позволява истории и реклама да се преплитат в едно.

Сега, след като вече знаете какви са историите на Facebook и как работят, ще анализираме каква е тяхната употреба за популяризиране на Вашия бизнес, от гледна точка на маркетинга.

Характеристиките на историите ги превръщат в идеалното средство за показване на Вашия бизнес в по-различна и възприемчива форма. Това може да бъде изключително полезен инструмент, който да придаде индивидуалност на Вашия бранд, да го “хуманизира” и по този начин да направите своите фенове съпричастни към него.

Важна особеност е, че историите са първото нещо, което потребителите виждат, когато влязат в социалната мрежа, тъй като те са фиксирани в горната част на прозореца на приложението. Това ги прави ефективен начин за разпространяване на реклами, промоции, новини, актуално съдържание и т.н.

Друго предимство, предлагано от Facebook историите от маркетингова гледна точка е свързано с възможността за популяризиране на местоположението на Вашия бизнес и насочване на клиентите, чрез добавяне на тагове с Вашата конкретна локация.

Благодарение на лесната си употреба, многобройните стикери и филтри, както и възможността за добавяне на текст, Facebook Stories е най-бързият и най-ефективният начин за предаване на важни новини за Вашия бизнес, като например нови продукти, отстъпки и т.н.

Голямо предимство е, че можете да видите кой е гледал и отворил Вашите Facebook истории, което дава ценна информация относно потребителите, заинтересовани от бранда и Вашите предложения. По този начи може да се формулира специална стратегия за промоции, изграждане и поддържане на връзка с потребителите, привличане и задържане на клиенти.

Споделянето във Facebook Stories дава възможност за общуване с аудиторията  в реално време, което е полезно за това да бъдете актуални и да сте наясно от какво се интересуват Вашите фенове.

Важни препоръки

Дефинирайте типа съдържание, който ще споделяте

Идеята на историите е да ги включите като част от Вашата цялостна стратегия за присъствие в социалните мрежи. Предварително определете вида и съдържанието, задавайки цялостна концепция, част от която редовно да споделяте във Facebook Stories. Целта е тези публикации да подсилят и допълнят каналите Ви за комуникация с потребителите.

Бъдете креативни

Не се ограничавайте! Бъдете гъвкави, добавяйте специални ефекти, филтри, стикери, използвайте формата GIF и т.н.  Инструментите, които Facebook поставя в ръцете Ви за създаване и редактиране на истории са многобройни, затова ги насочете в посока разпространение на Вашето съдържание. Внимавайте обаче да не изглеждат Вашите истории единствено като реклама, а заложете на емоцията.

Ето и някои предложения:

Споделяйте снимки на продуктите си с текстово описание.

Представете Вашия екип в поредица от снимки или във видеоклип.

Представете Вашите партньори, дистрибутори и т.н.

Покажете каква е мисията на Вашия бизнес, неговите идеали и цели.

Във видеоклип кажете или покажете какви са ползите от Вашите продукти и услуги.

Обявете специални оферти и отстъпки за конкретния ден.

Откроете се с интересно визуално представяне

Изключително важно е да създавате красиви и грабващи вниманието визуализации. И най-креативната идея няма да има успех в случай, че изображението или видеото не са на ниво.

За да привлечете и задържите вниманието на аудиторията, трябва да й представите нещо стойностно и различаващо се от всичко друго, което й се предлага.

Едно е сигурно – следвайте своя собствена концепция, но Вашето представяне не трябва да бъде по-лошо от това на най-големите Ви конкуренти или от най-добрите в бранша.

Възползвайте се от възможностите да свържете бизнеса си с положителни тенденции и емоции

Като се има предвид, че историите позволяват да споделяте съдържание в реално време, можете да използвате това, за да свържете бизнеса си с актуални събития, новини и водещи тенденции.

Ако например спортист с национална известност участва в състезание, заявете Вашата подкрепа и тази на екипа Ви. Като продължение на историята, може да споделите публикация в зависимост от крайни резултат: да демонстрирате своята гордост от участието въпреки загубата или да покажете начина, по който празнувате победата.

Следвайте календара и отбелязвайте важните събития

Също така Ви съветваме да създавате истории, които да свържат Вашия бранд с всички важни празници и събития, което включва национални, международни, професионални и религиозни празници, дни на специални оферти и всичко, което считате, че е важно за Вашите потребители.

Задължително сложете логото си като профилна снимка на страницата

Всяка история се визуализира с профилната снимка, което означава, че за да бъдете разпознаваеми и да се наложите като бранд, хората трябва да Ви видят и да знаят кои сте.

Не е просто съвет, а е абсолютно задължително да сложите логото си като профилна снимка във Вашата Фейсбук страница. По този начин атрактивното съдържание, което публикувате автоматично ще се свързва с Вашата марка и усещането за нея.

Бъдете бързи и печелете точки от първото място

Създаването на качествено съдържание трябва да е свързано и със своевременост и бързина на споделянето. За да привлечете вниманието на аудиторията трябва да сте сред първите, които публикуват нещо актуално, представено по интересен начин.

Задължително е да бъдете в крак със съвременните тенденции, защото те се променят изключително бързо, а единствено тяхното навременно използване носи позитиви.

Имайте предвид, че съдържанието се представя вертикално

Забравете традиционния ландшафтен формат и се подгответе за отличителната вертикална насоченост на историите. Това реално Ви дава много възможности за красива и възприемчива визуализация, която да бъде ефективно възприета.

 

Рекламиране в сторито – Facebook Stories Ads

 

Повече от 300 милиона души използват ежедневно Facebook Stories, което е доказателство, че броят на потребителите, които създават и следят съдържанието във сторито бързо се увеличават и се очаква то да надмине това в News Feed-а.

Както вече отбелязахме, от маркетингова гледна точка това означава, че е препоръчително да се изготви стратегия, която да включва план и концепция за реклама и във Facebook Stories.

Можете да включите Facebook Stories като допълнителна оптимизация към News Feed-а или рекламните си кампании в Instagram Stories.

Facebook Stories Ads поддържат рекламни формати единично изображение, единично видео и слайдшоу, като съответно всяка реклама се пуска съобразно предварително зададени цели: трафик, конверсии и т.н.

Има наложени и някои ограничения като например това, че рекламата не може да включва повече от 1 снимка или видеоклип, няма опция за динамични реклами и др.

Подобно на другите видове реклами и тук можете да таргетирате аудитории и общности, намирайки нови клиенти.

Технически, рекламите във Facebook Stories изглеждат по същия начин като рекламите в Instagram Stories.

 

Финални думи

 

Facebook Stories налага тенденция за нуждата от по-богат творчески материал и алтернативно визуално представяне, което да се отличава значително от шаблонното.

Перспективата за Facebook Stories Ads дава възможност за конструктивна реклама, която в комбинация с други канали да работи ефективно за осъществяването на цялостната маркетингова стратегия и да постигат желаните резултати.

Това обаче е свързано с отделянето на време за създаването на съдържание, което да притежава истинска творческа стойност и потенциал за развитие на бранда.

Видеата определено са хитовата форма за привличане на аудитория. Тяхната продължителност може да бъде по-малка от максимално допустимата, но те трябва да са концептуално издържани, да носят определено послание или усещане и задължително да бъдат с висока резолюция.

Качеството на видеото трябва да бъде безупречно, защото в противен случай потребителят просто ще премине към следващата история само с едно движение на пръста. Това важи в пълна сила и за изображенията.

Facebook Stories е подходящ канал, в който можете да насочите част от своите усилия за ремаркетинг, за да увеличите своя обхват и да реализирате желана ангажираност.

Дали обаче си заслужава да се отделя голям бюджет за реклама Facebook Stories и дали този инструмент работи за реални продажби?

Истината е, че има голяма вероятност потребителят бързо да смени една история с друга, след като види, че първата носи рекламно съдържание. Именно поради тази причина, продуктовите публикации трябва да бъдат внимателно и ненатрапчиво поднасяни, да носят заряд на силна емоция, а не да приличат на пазар.

Друг е въпросът и до каква степен ще се даде приоритет на рекламите в сторито и с какъв интезитет ще бъдат те, така че потребителите да не се оттеглят бързо от канала заради “пренаселването” с рекламни видеа и изображения.

Това обаче не пречи да споделяте публикации в Facebook Stories, съобразявайки се с дадените препоръки и да разчитате на органичния трафик.

Ако искате екип от опитни анализатори, дизайнери и копирайтъри да изгради стратегия за Вашата Фейсбук страница, ние от Уеб Титан сме на Ваше разположение!

тел. за връзка: 0878 108676 Стиляна Петкова – маркетинг специалист

Споделете с нас в коментар Вашите съвети и добри практики, свързани с Facebook Stories.

Остави коментар