Създаване на страница

Може да се каже, че създаването на фирмена страница в LinkedIn е лесната част. Все пак трябва да внимавате за няколко неща.

Изключително важно е да попълните всички полета и възможности за информация за Вас и Вашия бизнес много изчерпателно и подробно, използвайки висок стил на изказа, който в същото време да бъде разбираем не само за хората от съответния бранш, но и за по-широката аудитория.

Напишете цялото име на фирмата, която искате да представите и развиете. Това ще даде възможност за по-лесното откриване на страницата от хората, които я търсят както в самата платформа, така и през търсачката на Google.

Като профилна снимка сложете логото на фирмата, а за кавър изберете изображение, което илюстрира сферата на дейност, бизнеса или предлаганите стоки и продукти. То трябва да има атрактивна и грабваща вниманието визия, за да предизвикате по-силна ангажираност.

Важно: Съобразявайте всички размери с тези, зададени и препоръчани от платформата.

Трябва да оставите всички възможни начини, по които клиенти и партньори биха могли да се свържат с Вас, да разгледат Вашето портфолио, да видят това, което предлагате, да получат допълнителна информация за Вас и т.н. Това ще Ви помогне да се наложите като авторитетна фирма, която заслужава доверие.

Да накарате хората действително да Ви следват обаче, това е процес, който изисква определени знания и отнема известни усилия.

Нарастващото присъствие и значение на LinkedIn води до обособяването на 2 основни насоки: популяризиране на бизнес страницата и създаване на ангажиращо съдържание, което да предизвика споделяне и увеличаване на видимостта Ви, без да включвате компонента платена реклама в общата си стратегия

В настоящата статия, ще разгледаме 32 начина за това как да увеличите последователите на Вашата LinkedIn страница.

32 полезни съвета

Ако Вашите служители имат профил в LinkedIn, помолете ги да добавят Вашата фирмена страница като работодател и работно място. По този начин те автоматично ще станат последователи на страницата Ви. Разбира се – не забравяйте да включите и себе си като част от екипа. Като се има предвид, че LinkedIn е най-голямата социална платформа с професионална насоченост, колкото повече служители се отбележат към Вашата страница, толкова по-добре.

Също така, може да ги насърчите периодично да харесват публикациите на страницата и да ги споделят, за да се генерира по-голяма ангажираност и съответно видимост.

Използвайте плъгин, за да поставите LinkedIn бутон на Вашия уеб сайт и блог. Добавете бутона за споделяне в LinkedIn в цялото съдържание и страници на сайта.

Споделяйте видео съдържание. Подобно на социалните медии и тук видеата предизвикат в пъти по-голяма ангажираност от страна на аудиторията, а и този тип публикации се показва на по-широк кръг от потребители.

Оптимизирайте страницата си в LinkedIn за търсачките, като включите подходящите ключови думи както в информацията за Вашия бизнес, така и в публикациите.

Пишете по-дълги публикации, защото те имат по-висока стойност от оптимизационна гледна точка.

Публикувайте редовно и насърчавайте коментарите като задавате въпроси. Редовно споделяйте полезно съдържание с Вашите последователи.

Без постоянен поток от интересни публикации, малко вероятно е аудиторията на страницата Ви да се разшири. Дайте на потребителите причина да Ви следват!

За да направите публикациите по-интересни и лесни за четене, добавете емотикони.

Стремете се да публикувате ако не всеки ден, то поне около 4-5 пъти седмично.

Изградете връзка с настоящите си последователи, защото реално те са изключително важен за Вас ресурс. Важно е да отговаряте на техни коментари и да отправяте такива, да се стремите да бъдете максимално полезни за своята аудитория.

Споделяйте новини и актуални събития, свързани с Вашата компания и бизнес. Голям процент от професионалистите твърдят, че получаването на достъп до реални новини от фирмите и бранша е основната причина, поради която са станали част от LinkedIn.

Използвайте графични изображения във всички свои публикации. Те привличат повече внимание и съответно водят до по-голяма видимост.

Спазвайте правилото за съотношение на полезно/рекламно съдържание. То трябва да е в пропорция около 80% към 20%. Не трябва да прекалявате с промоционалните съобщения и рекламата. Трябва да поднасяте на потребителите информацията по деликатен, фин и ненатрапчив начин, за да запазите интереса на аудиторията.

Възползвайте се от актуалните, значими и вълнуващи общественото внимание теми и новини. Създавайте публикации, свързани с тях и бъдете в час със случаващото се, даже ако можете го изпреварите.

Споделяйте публикации, които да водят към външен линк, например статия във Вашия блог. Този тип съдържание се характеризира с по-голям интерес и ангажираност.

Страницата може да има няколко администратора, които да публикуват различно съдържание, но то винаги трябва да е в синхрон с цялостната Ви концепция и стратегия.

Проследете кои са най-успешните за Вас часове за публикуване.

Следете анализите си в LinkedIn, за да видите какви видове публикации кореспондират най-добре с Вашата аудитория. Създавайте и публикувайте повече от този тип съдържание, за да увеличите ангажираността.

Вземете участие в групи, които са пряко или косвено свързани с Вашия бранш и специфика на дейността, където ще може да споделяте свои мисли, идеи и предложения. Това дава усещане за авторитетен професионалист и изгражда доверие.

Когато предизвикате интерес в групите, бъдете сигурни, че информацията на страницата Ви ще бъде подробно разгледана, така че както посочихме по-горе, всичко по нея трябва да бъде перфектно.

Създайте свързана с бизнеса Ви групи. Споделяйте ценна информация и улеснявайте интересните дискусии. Периодично споделяйте съдържанието на своята страница с членовете на групата, за да допълните текущите дискусии.

Следвайте други фирми – партньори, лидери в бранша, такива на които се възхищавате и т.н. Ангажирайте се с техните публикации и споделяйте своето мнение и гледни точки. Много вероятно е част от тях да направят същото за Вашата страница.

Популяризирайте страницата си в LinkedIn чрез споделяне в другите си маркетингови канали: Facebook, Twitter, e-mail и др.

Създайте една или няколко страници LinkedIn Showcase, за да обособите различни теми, продуктови категории или фирмени инициативи. Тези страници работят успоредно с основната, като дават повече възможности за нейното развитие и ангажираност от страна на клиентите и партньорите.

В имейл подписа си, добавете връзка към LinkedIn страницата си.

Напишете статия в блога си на тематика, свързана с LinkedIn и я обвържете с линк към профила си. Задължително споделете статията във всички възможно платформи.

В края на всяка статия в блога включвайте призив за действие, с който да провокирате читателите да Ви последват.

Например: Ако тази статия беше интересна и полезна за Вас, не забравяйте да ни последвате и в LinkedIn, където редовно споделяме още новини и събития.

Споделяйте обяви за работа на страницата си (разбира се, ако имате такива). Това води до голяма популярните и значително увеличава броя на последователите.

На визитката си, към контактите отбележете и линк към Вашата LinkedIn страница. Ако е възможно, използвайте QR код, който с помощта на смартфон лесно ще бъде разчетен и директно ще препраща към самата страница.

Същата методологика може да използвате и за други видове рекламни материали, които считате за подходящи.

Използвайте съществуващите си лични връзки в LinkedIn, за да разпространите страницата си, като помолите всички, които са свързани с Вас, да последват фирмената Ви страница.

Бонус съвет: Използвайте целевите актуализации на LinkedIn, за да сегментирате последователите на страницата. Това ви позволява да приспособите публикациите си към различни сегменти от аудиторията си, увеличавайки тяхната значимост и ангажираност.

Финални думи

Ако имате нужда от помощ за създаването, развитието и популяризирането на LinkedIn страница, ние от Уеб Титани сме на Ваше разположение.

Можете да се свържете с нас на тел.: 0879 869944 или на e-mail: office@webtitan.bg

Бележка: Част от насоките в статията са заимствани от глобалната медийна компания Forbes.

Ако искате да добавите и други полезни съвети за привличането на по-голям брой последователи на страница в LinkedIn, можете да го направите като оставите коментар под статията.