Google е най-силната потребителска марка в България

Независимо проучване на потребителския сегмент на пазара в България показва, че Google е най-силната потребителска марка в страната ни. Проучването се провежда за 7-ми пореден път и е по инициатива на световната организация Superbrands.

Впечатление прави, че националната телевизия bTV запазва своята лидерска позиция сред родните брандове. Тази година и друга българска марка е в топ 20 на класацията – Девин заема 10-то място в категорията „Напитки – безалкохолни/минерални води“. За първи път се класират още Viber, Shell, Lavazza и Lidl.

Номинираните брандове са разпределени в общо 27 категории, като някои от досегашните първенци в определени сектори запазват своите челни позиции. При други обаче се отчита известна динамика: Lidl е начело в категорията „Търговски вериги“, Lavazza заема лидерска позиция пред Nescafé, при автомобилите BMW изпреварва Mercedes-Benz, фаворит сред авиокомпаниите е Lufthansa, а ДЗИ си връща обратно 1-то място в застрахователния сектор.

Начинът, по който се извършва селекцията и оценката на потребителските марки следва унифициран модел за подбор и оценка на брандовете. Част от критериите включват репутация, качество, предимства и отличителни черти. Важна подробност е, че участие в програмата Superbrands могат да вземат само фирми, които са получили покана от организацията.

Съответно изборът на победители се реализира на 2 етапа. Първият включва конфиденциално гласуване на членовете на експертното независимо жури на борда на Superbrands, България, а вторият – гласуване на потребителите в интернет.

За абсослютна обективност, членовете на борда на Superbrands не получават материално възнаграждение и не оценяват бранд на свои конкуренти или такъв, с който са пряко свързани.

Вижте класацията:

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2019 г.

МАРКА  ПОЗИЦИЯ КАТЕГОРИЯ-СЕКТОР
SHELL 20 Търговия с горива
VIBER 19 Интернет (комуникация)
КАУФЛАНД 18 Търговски вериги и центрове
APPLE 17 Технологии
NESCAFE 16 Напитки – кафе и чай
NIKE 15 Облекло и обувки
BMW 14 Автомобили
SAMSUNG 13 Технологии
HEINEKEN 12 Напитки – бира
LIDL 11 Търговски вериги и центрове
ДЕВИН 10 Напитки – безалкохолни
LAVAZZA 9 Напитки – кафе и чай
BTV 8 Медии – телевизия и радио
BOSCH 7 Електродомакински уреди
ARIEL 6 Стоки за бита
OMV 5 Търговия с горива
FACEBOOK 4 Интернет (социална мрежа)
ADIDAS 3 Облекло и обувки
COCA-COLA 2 Напитки – безалкохолни
GOOGLE 1 Интернет (търсачка)

 

ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ | АПРИЛ 2019 г.

BMW Автомобили
GOOGLE Интернет
L’ORÉAL PARIS Козметика и продукти за лична хигиена
NATIONAL GEOGRAPHIC Медии – вестници и списания
bTV Медии – телевизия и радио
COCA-COLA Напитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИН Напитки – безалкохолни / минерални води
HEINEKEN Напитки – бира
DOMAINE BOYAR Напитки – вина
JOHNNIE WALKER Напитки – високоалкохолни / уиски
ABSOLUT Напитки – високоалкохолни / водка
LAVAZZA Напитки – кафе
ADIDAS Облекло, обувки
OMV Търговия с горива
LUFTHANSA Пътуване – авиокомпании
KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKO Пътуване – хотели, курортни комплекси
HAPPY BAR & GRILL Ресторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР „ИВАН ВАЗОВ“ Свободно време и забавления
ARIEL Стоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARD Стоки за бита / санитарен фаянс
BOSCH Стоки за бита / електродомакински уреди
АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИ Строителство и недвижими имоти
A1 Телекомуникации
SAMSUNG Технологии
ТЕХНОПОЛИС Търговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDL Търговски вериги и центрове
ACTAVIS Фармация и медицина
VISA Финансови услуги / кредитни карти
БАНКА ДСК Финансови услуги / банки
ДЗИ Финансови услуги / застраховане
ДАНОН АКТИВИА Храни / млечни продукти
МАДЖАРОВ Храни / месни продукти
DERONI Храни / консервирани храни
LINDT Храни / шоколадови и захарни изделия
ROLEX Часовници и аксесоари

 

Източник: Капитал

Остави коментар