Google е най-силната потребителска марка в България

Независимо проучване на потребителския сегмент на пазара в България показва, че Google е най-силната потребителска марка в страната ни. Проучването се провежда за 7-ми пореден път и е по инициатива на световната организация Superbrands.

Впечатление прави, че националната телевизия bTV запазва своята лидерска позиция сред родните брандове. Тази година и друга българска марка е в топ 20 на класацията – Девин заема 10-то място в категорията „Напитки – безалкохолни/минерални води“. За първи път се класират още Viber, Shell, Lavazza и Lidl.

Номинираните брандове са разпределени в общо 27 категории, като някои от досегашните първенци в определени сектори запазват своите челни позиции. При други обаче се отчита известна динамика: Lidl е начело в категорията „Търговски вериги“, Lavazza заема лидерска позиция пред Nescafé, при автомобилите BMW изпреварва Mercedes-Benz, фаворит сред авиокомпаниите е Lufthansa, а ДЗИ си връща обратно 1-то място в застрахователния сектор.

Начинът, по който се извършва селекцията и оценката на потребителските марки следва унифициран модел за подбор и оценка на брандовете. Част от критериите включват репутация, качество, предимства и отличителни черти. Важна подробност е, че участие в програмата Superbrands могат да вземат само фирми, които са получили покана от организацията.

Съответно изборът на победители се реализира на 2 етапа. Първият включва конфиденциално гласуване на членовете на експертното независимо жури на борда на Superbrands, България, а вторият – гласуване на потребителите в интернет.

За абсослютна обективност, членовете на борда на Superbrands не получават материално възнаграждение и не оценяват бранд на свои конкуренти или такъв, с който са пряко свързани.

Вижте класацията:

ТОП 20 МАРКИ В БЪЛГАРИЯ | АПРИЛ 2019 г.

МАРКА ПОЗИЦИЯКАТЕГОРИЯ-СЕКТОР
SHELL20Търговия с горива
VIBER19Интернет (комуникация)
КАУФЛАНД18Търговски вериги и центрове
APPLE17Технологии
NESCAFE16Напитки – кафе и чай
NIKE15Облекло и обувки
BMW14Автомобили
SAMSUNG13Технологии
HEINEKEN12Напитки – бира
LIDL11Търговски вериги и центрове
ДЕВИН10Напитки – безалкохолни
LAVAZZA9Напитки – кафе и чай
BTV8Медии – телевизия и радио
BOSCH7Електродомакински уреди
ARIEL6Стоки за бита
OMV5Търговия с горива
FACEBOOK4Интернет (социална мрежа)
ADIDAS3Облекло и обувки
COCA-COLA2Напитки – безалкохолни
GOOGLE1Интернет (търсачка)

 

ЛИДЕРИ В ОТДЕЛНИТЕ КАТЕГОРИИ | АПРИЛ 2019 г.

BMWАвтомобили
GOOGLEИнтернет
L’ORÉAL PARISКозметика и продукти за лична хигиена
NATIONAL GEOGRAPHICМедии – вестници и списания
bTVМедии – телевизия и радио
COCA-COLAНапитки – безалкохолни / газирани безалкохолни напитки
ДЕВИННапитки – безалкохолни / минерални води
HEINEKENНапитки – бира
DOMAINE BOYARНапитки – вина
JOHNNIE WALKERНапитки – високоалкохолни / уиски
ABSOLUTНапитки – високоалкохолни / водка
LAVAZZAНапитки – кафе
ADIDASОблекло, обувки
OMVТърговия с горива
LUFTHANSAПътуване – авиокомпании
KEMPINSKI GRAND ARENA BANSKOПътуване – хотели, курортни комплекси
HAPPY BAR & GRILLРесторанти и кафенета
НАРОДЕН ТЕАТЪР „ИВАН ВАЗОВ“Свободно време и забавления
ARIELСтоки за бита / битова химия
IDEAL STANDARDСтоки за бита / санитарен фаянс
BOSCHСтоки за бита / електродомакински уреди
АДРЕС НЕДВИЖИМИ ИМОТИСтроителство и недвижими имоти
A1Телекомуникации
SAMSUNGТехнологии
ТЕХНОПОЛИСТърговски вериги и центрове / верига хипермаркети за електроника
LIDLТърговски вериги и центрове
ACTAVISФармация и медицина
VISAФинансови услуги / кредитни карти
БАНКА ДСКФинансови услуги / банки
ДЗИФинансови услуги / застраховане
ДАНОН АКТИВИАХрани / млечни продукти
МАДЖАРОВХрани / месни продукти
DERONIХрани / консервирани храни
LINDTХрани / шоколадови и захарни изделия
ROLEXЧасовници и аксесоари

 

Източник: Капитал

Остави коментар