Според предстоящите промени във функционалността на мениджъра на реклами във Facebook, всеки, който рекламира в платформата, следва задължително да потвърди своя домейн. Това се налага поради актуализации на политиката за поверителност на Apple iOS 14, които, както знаем, вече доведоха до силни турбуленции в управлението и ефективността на фейсбук рекламата.

Верификацията на домейна е именно важната стъпка, която следва да предприемете, за да можете да осъществявате мониторинг и оптимизация на рекламните си кампании. 

Казано накратко, верификацията представлява начин да заявите и потвърдите официално своята собственост върху домейна в Business Manager. Тази собственост ви позволява да контролирате достъпа за редактиране на връзки и съдържание, да предотвратите злоупотреба и разпространение на дезинформация от трети страни.

Защо верификацията на домейна е задължителна?

Казано накратко, верификацията на домейна установява правила относно това кой акаунт в Business Manager има правото да конфигурира и приоритизира 8-те налични събития за конверсии за даден домейн, както и да рекламира линкове към Вашето съдържание. 

В светлината на тази информация – ако все още не сте предприели стъпка към верификация на домейна си, то ние силно ви препоръчваме да го направите в най-кратки срокове поради няколко основни причини, а именно:

  • За да получите достоверна информация и поле за подобрения във връзка с постигнатите конверсии;
  • За да се справите по-бързо и безболезнено с промените, настъпили по отношение персонализиране на рекламите след обявените от Apple промени в iOS 14;
  • За да можете да конфигурирайте и приоритизирайте наличните конверсионни кампании за даден домейн;
  • За да сте сигурни, че промени в кампаниите могат да се внасят само от оторизирани и доверени акаунти – тоест, че съдържание от домейна Ви не може да се рекламира от трети страни.
  • За да може Вашата марка да бъде представлявана само от регламентирани източници и да се минимизират шансовете за злонамерени имиджови атаки.

Добрата новина е, че всеки бизнес може да потвърди собствеността върху своите домейни в Business Manager, без да редактира “open graph markup” таговете на своите сайтове. По-долу обясняваме процеса по верификация – стъпка по стъпка.

Как да верифицирате домейна си във Facebook?

За да извършите верификацията на домейна си, Вие трябва да изберете една от следните три налични алтернативи:

  • Да добавите DNS TXT към вашия DNS, за да потвърдите, че притежавате домейна;
  • Да качите HTML файл, предоставен от Facebook, във вашата уеб директория, след което да потвърдите собствеността върху домейна в Business Manager;
  • Да добавите мета таг към раздела <head> на началната страница на вашия домейн.

Стъпките, които трябва да следвате в началото, независимо кой от трите метода ще предпочетете, са именно:

  1. Отидете във Facebook Business Manager, след което кликнете върху бутона “Business Settings” в горния десен ъгъл на работното поле.
  2. Кликнете върху раздел “Brand Safety” в лявата част на екрана и изберете опцията “Domains” от падащото меню.

domains

  1. Кликнете върху бутона “Add” и въведете вашия домейн в изскачащия диалогов прозорец.

добавяне на домейн

Дотук, процесът е унифициран за всички потребители. От този момент нататък, трябва да изберете един от трите начина за верификация, споменати по-горе. Моля, забележете, че е задължително да използвате само един метод и да се придържате стриктно към него, за да завършите процеса успешно.

А ето и как протичат трите различни варианта:

Варианти за успешна верификация на домейн

  • Добавяне на DNS txt запис към вашия домейн

Разделът “DNS Verification” ще предостави TXT информацията, която ще трябва да добавите към вашия DNS.

В прозореца ще видите пълни инструкции стъпка по стъпка – достатъчно е да ги следвате внимателно, след което да изчакате от няколко минути до 72 часа, за да видите промените. Имайте предвид, че процедурата по въвеждането на TXT данните може да варира според доставчика на хостинг услуги и ако имате нужда се обърнете към него за съдействие. 

DNS verification

  • Качване на HTML файл за потвърждаване на собствеността 

В раздела “HTML File Upload” ще откриете HTML файла, който трябва да качите в своя уебсайт.

Както по-горе, така и тук, стъпките са описани подробно в прозореца, а от Вас се изисква единствено да ги следвате според номерацията от 1 до 4. Имайте предвид, че за да завършите процеса, ще имате нужда от администраторски достъп до “root” папката на уеб сайта.

HTML файл

  • Добавяне на мета таг към раздела <head> на началната страница

В раздела “Meta-tag Verification” ще откриете мета тага, който трябва да добавите към началната страница на своя домейн. За да завършите верификацията по този начин, следвайте няколко прости стъпки, а именно:

3.1. Добавете мета тага, съдържащ вашия код за потвърждение, в раздела <head> в HTML на началната страница на вашия домейн.

3.2. Уверете се, че мета тагът е видим, като посетите началната страница на домейна и прегледате HTML източника.

3.3. Кликнете върху бутон “Verify” в долната част на прозореца “Meta-tag Verification”. 

3.4. Оставете мета тага на началната страница на вашия домейн, тъй като той може периодично да се проверява от системата.

мета таг

Как да свържете Фейсбук страница с потвърден домейн?

Ако до момента сте следвали описаните стъпки, то най-вероятно домейнът ви вече е потвърден официално като Ваша собственост. Оттук нататък, следва единствено да го свържете със желана страница във Facebook, като следвате описаните по-долу стъпки:

Add a Connected Asset

Add a Connected Asset

След това ще искате да свържете домейна с конкретна страница, за да можете да редактирате името за връзката, когато публикувате на страницата си. Изберете страницата, на която искате да предоставите правомощия за редактиране на URL адреси. Ако не виждате страницата, която искате да добавите, първо ще трябва да я свържете с вашия бизнес мениджър под Профили.