В настоящата статия бихме искали да предоставим на маркетинг специалистите и екипите методология за ефективна работа и онлайн поведение по време на извънредно положение, както е случаят с настоящата криза, свързана с коронавируса.
Ще маркираме няколко основни чеклисти и ще Ви дадем съвети как да подходите, ако сте собственици на физически обекти.
Нови възможности
Обобщените възможности, които ще маркираме се уповават на опита и практиката, а тяхната реализация е свързана с оптималното приспособяване на бизнеса към настоящата ситуация и възникването на нови потребителски нужди.
Какво съдържание да използвате и на какво да акцентирате по време на кризисна ситуация?
В най-общ план, моделът включва следните основни параметри: А ние виждаме тези дейности като задължителни за успешен маркетинг:
Промени в дигиталните канали
Промените, които наблюдаваме през последните няколко седмици ще продължат да оказват пряко и косвено влияние върху поведението на фирмите и потребителите, върху работната среда, моделите на управление и др.
Относно дигиталните канали се регистрират следните промени:
За начало
Първата стъпка е да се определи таргет аудитория, на която може да се предложи истинска стойност. Поведението на потребителите е динамично по време на криза, но може да бъде проследено и съответно да бъде формирана работеща концепция чрез използването на правилните канали.
При положение, че Вашите продукти или услуги са такива, че тяхната покупка може да бъде отложена във времето, няма смисъл да залагате на агресивен маркетинг. Не спирайте да следите обаче потребителското поведение и отчитайте промените, за да знаете как да процедирате на всеки етап от кризата.
Таргет аудитории
Важно е да помислите върху различните аудитории и тяхното таргетиране, отсявайки ключовите за конкретния бизнес сегмент.
Насочете вниманието към долупосочените аудитории и акцентирайте работата към взаимодействие с тях:
Стойностно предложение
Стойностното предложение е начинът, по който потребителите могат да извлекат полза от предлаганите продукти и услуги. Възползвайте се от ситуацията и анализирайте поведението на таргет потребителите на онлайн магазина Ви и взаимодействието с Вашите реклами в социалните мрежи. Дигиталният маркетинг в това отношение осигурява голяма гъвкавост и възможност за реално проследяване на интеракциите. Цялостният модел в този случай е да
Съвет: Дайте повече стойност на настоящите и потенциални клиенти, като изградите и предложите възможности за интересно преживяване и релевантност. В момента онлайн магазините са съвременните щандове, от които потребителите избират стоки за попълване на своята потребителска кошница.
Ключови елементи при кризисна ситуация
В момента се акцентира върху 4 елемента на дигиталната трансформация, съобразно настоящата кризисна ситуация:
Важно: Всяка фирма има собствено темпо и ниво на развитие. Събирането на данни и изграждането на маркетингов модел изискват време, което може да се удължи в периоди на криза.
Отговорност към клиента
Предизвикателствата, които днес стоят пред фирмите са сериозни. Важно е да се анализира ситуацията и да се изготви стратегия с поглед в бъдещето, която да се трансформира ежедневно съобразно динамичните фактори на средата. Именно в това се състои работата на добрия експерт по дигитален маркетинг, който трябва:
Научете се бързо да провеждате тестове и правилно да ги анализирате. Изводите са тези, които ще маркират Вашето поведение. Ако е необходимо да се нанесат корекции или да се направят цялостни промени – направете го. Това ще изведе на преден план стойностното Ви предложение, което е единственото ценно за клиентите. Промените могат да включват както промени в текстовото и визуално съдържанието, така и избор на различни канали.
Важни параметри
Отговорите на въпросите, отнасящи се до ключови параметри и елементи на дигиталната среда, ще Ви дадат ценни насоки за изграждане и следване на ефективна маркетингова стратегия по време на криза:
Съдържание
Реклама
Безплатни, частично платени и нови канали
Комуникация в социалните мрежи
Бизнес модел при физически обекти и магазини
В случай, че Вашият бизнес е свързан с физически обект, магазин и т.н., трябва да се запитате дали е възможно личната среща с консултант да бъде избегната и всичко да се случи онлайн.
Това може да се осъществи по няколко начина:
Ако потребителят трябва да разгледа продукта или съответно да го пробва, тогава може да се възползвате от следните варианти:
Финални думи
Надяваме се, че статията е била полезна и интересна за Вас. Можете да оставите своите коментари, въпроси или допълнения по темата чрез формата по-долу .
За връзка с нас и консултация относно развитието на Вашия бизнес модел в дигиталната среда, моля обадете ни се на телефон: 0878 902 054