10+ начина да генерирате повече продажби от онлайн магазина си
Имате страхотна идея, превръщате я в страхотен продукт, инвестирате време, средства и усилия в пускането му на пазара, създавате отлично структуриран уеб сайт… И продажбите не потръгват със скоростта, с която сте очаквали.
Информацията, че този сценарий е често срещан едва ли ще ви бъде от полза. Затова днес ви предлагаме нещо по-полезно. А именно – няколко наглед малки промени в самия ви онлайн магазин, които могат да повишат продажбите ви бързо и видимо.
Бърз и интуитивен чекаут процес
Ако следите данните си в Google Analytics, лесно можете да разберете колко от потенциалните ви клиенти се отказват от завършване на поръчката в процеса на check-out. А данните вероятно ще ви изненадат.
Какво можете да направите, за да улесните клиентите си при завършване на поръчката?
- Преценете внимателно дали да изисквате създаване на профил в магазина с цел завършване на поръчката. Статистиката сочи, че около 30% от потребителите ще напуснат сайта без да поръчат, ако за целта трябва да създадат нов профил в него.
- Ако държите на създаване на профил, сложете опция за вписване през избрана социална мрежа. Клиентът е много склонен да направи профил с един клик, отколкото чрез въвеждане на данни и потвърждаване чрез линк в имейл.
- Направете избора на метод за доставка и плащане лесен и визуално разбираем. Заложете на лога вместо на надписи, интегрирайте падащо меню с офиси и азбучна подредба за по-лесна ориентация.
- Опростете checkout процеса максимално и по възможност позволете на клиента да завърши поръчката на една страница, вместо да го препращате няколко пъти от меню в меню.
Разбира се, скоростта на зареждане и оптимизацията за мобилна версия остават задължителни за подобряване на резултатите в тази част на онлайн магазина
Оптимизиране на функционалностите на количката
За да може изобщо да стигне до завършване на поръчката, потребителят трябва да бъде максимално улеснен в използването на количката. Част от смислените усилия в тази насока включват:
- След добавяне на продукт в количка, оставете клиента в каталога си, вместо да го изпращате директно в количката.
- Направете бутона за вход в количката видим и лесно достъпен от всички части на сайта.
- Интегрирайте необходимите функционалности, така че продуктите да остават добавени в количката за тези клиенти, които не завършват поръчка, но се връщат в сайта след определено време.
- Активирайте опция за изоставена количка и подсещайте клиентите си чрез специално изготвен за целта e-mail.
Бързата връзка към общите условия на сайта и ясно обявените цени винаги ще бъдат ваш приятел, който създава усещане за прозрачност, надеждност и доверие.
Безплатна доставка над определена сума
Данните сочат, че 59% от потребителите се повлияват от разходите за доставка, когато вземат решения за онлайн покупка. И колкото и банално да звучи – те биха платили същата сума, ако в нея влизат само продукти и доставката е безплатна.
И ако 59% от потребителите ви звучат като добра цифра, която да конвертирате – можете да обмислите предложението си за безплатна доставка при поръчка над определена сума. Колкото по-ниска е сумата – толкова по-вероятно е да генерирате повече продажби.
Като техническо изпълнение, можете да добавите в количката си ясно видими upsell съобщения от типа на “Остават ви Хлв. до безплатна доставка” и да се насладите на резутата.
Опция BNPL - “Купи сега, плати по-късно”
Ако продавате по-скъпи продукти, то вероятно голяма част от потенциалните ви клиенти ще се поколебаят преди да платят цялата сума на веднъж. Ако обаче предложението ви се трансформира от Цена: 300лв. в Цена: 25лв. на месец за срок от 12 месеца, ситуацията ще претърпи коренна промяна.
Добрата новина е, че интегрирането на опция за пазаруване на изплащане не е нито скъпо, нито сложно удоволствие за бизнеса. Модулът на TBI за онлайн покупки с потребителски кредит можете да закупите директно от нас, а очакваните резултати са около 25% скок в продажбите в следващите 12 месеца.
Гъвкави разплащателни методи
И ако ви харесва да говорим в цифри, ето още една – 40% от онлайн пазаруващите казват, че имате повече доверие на сайтове, които предлагат повече от една опция за разплащане. Логично, възможността за покупка нараства правопропорционално на броя опции, които давате на клиентите си.
Основните опции, които никога не бива да липсват за вашите клиенти са:
- Наложен платеж с възможност за преглед на продукта преди заплащане;
- Бързо и безопасно картово разплащане чрез системи като БОРИКА, Stripe, Paysera и т.н.
- Банков превод онлайн или на каса.
Според нуждите, бюджета, аудиторията и типа на продуктите си, можете да помислите и за алтернативни разплащателни методи като PayPal, криптовалути, дигитални портфейли и др.
Екипът на Web Titan е насреща както за да ви предложи индивиуален план за оптимизация на онлайн магазин, така и за да ви помогне в интегрирането на всички горепосочени модули, функционалности и инструменти за повече продажби.