Обща статистика

Facebook представлява непрекъснато развиваща се маркетингова платформа и комуникационен канал. Като маркетолози, ние редовно получаваме информация за визията на нашите клиенти за всички социални медийни канали, което изисква от нас да бъдем изключително добре подготвени, за да можем по ефективен начин да управляваме поверените ни бизнес страници, прилагайки правилните решения за комуникация с аудиторията. 

Следващите статистически данни подчертават ключови факти за обхвата и влиянието на Facebook, и в крайна сметка могат да Ви помогнат да се ориентирате по-добре в бъдещите Ви инвестиции, увеличавайки тяхната възвръщаемост (ROI) и постигайки по-добри резултати. 

Първата част от актуализацията беше обявена от Facebook на 24 април 2019 г. Информацията по-долу включва най-актуалната данни, предоставени директно от Facebook в техните доклади, изнесени на Wall Street. 

В световен мащаб към 31 март 2019 г. има повече от 2.38 милиарда активни потребители във Facebook. Това означава годишно покачване от по 8%, което прави социалната платформа прекалено голяма и мощна сила, която не може да бъде игнорирана от цялостната стратегия за дигитална маркетингова комуникация. 

1.56 милиарда души средно дневно влизат във Facebook и те биват определяни като активни потребители, което представлява увеличение с 8% за година. Огромен и бързо нарастващ брой потребители на Facebook са редовни посетители в платформата, което означава, че насреща си имаме многообещаваща аудитория за успеха на нашите маркетингови кампании.

Приходите от мобилна реклама, отчетени от Facebook са приблизително 93% от приходите от реклама за първото тримесечие на 2019 г. Това е изключително важно и показва драстичния ръст на мобилния трафик във Facebook. 

Има 1.74 милиарда активни потребители на Facebook от мобилни устройства, което означава, че те са се увеличили с 21% спрямо предходната година.

Бутоните Like и Share са използвани средно 10 милиона пъти на ден.

В Европа над 307 милиона души са във Facebook. 

Най-често срещаната демографска група е на възраст от 25 до 34 години, което означава, че имате възможност да ангажирате тези ключови потребители във Facebook.

Пет нови профила се създават всяка секунда, което означава, че Вашата потенциална аудитория във Facebook нараства значително.

Facebook потребителите са 76% жени (спрямо 100% от всички жени) и 66% мъже (спрямо 100% от всички мъже). Тази статистика е важна и върху нея трябва добре да се помисли при насочването на маркетинговите усилия. Тъй като все пак това не е голяма разлика, може би ще е най-ефективно да се достигне и до двата пола.

Най-голям трафик има в средата на седмицата между 13:00 и 15:00 часа. Според проучване на Forbes, публикация в 19:00 ч. ще доведе до повече кликвания от тази в 20:00 ч. Това означава, че имате потенциала да достигнете до повече потребители и да насочите по-голям трафик към сайта си, но също така е вероятно да се слеете с останалите страници. При всички положения, тази статистика трябва да бъде фактор, когато планирате социалната си комуникация. Също така имайте предвид, че Facebook има глобална аудитория, така че може да насочите усилията си около часовата зона на Вашия ключов пазар.

В четвъртък и петък ангажираността е с 18% по-висока. Това е ценна информация, с която да определите кога да публикувате, оптимизирайки маркетинговите си усилия в социалните медии.

Съществуват 83 милиона фалшиви профила във Facebook. Трябва да го имате предвид, планирайки своята стратегия, но не забравяйте, че  фалшиви или не, те все още са потенциални потребители. Има различни причини за фалшиви профили, включително професионалисти, извършващи тестове и изследвания, както и хора, които искат да разпределят използването на платформата на сегменти, което няма как да се направи с един акаунт.

Общо 300 милиона снимки се качват на ден. Това е индикация за броя на ангажираните потребители, но също така сочи и че има много информация, която се конкурира за вниманието на потребителите, така че трябва да насочите своите усилия стратегически.

Средното време, прекарано на посещение във Facebook е 20 минути. Времето, в което можете да направите впечатление на потребителите и да грабнете тяхното внимание може да не е много, така че го използвайте разумно. Подберете подходящи, интересни и уникални постове и оферти, за да получите най-голяма възвръщаемост на усилията си.

На всеки 60 секунди във Facebook: 510 000 коментара се публикуват, 293 000 статуса се актуализират и 136 000 снимки се качват. Това е показател за огромен брой ангажирани и активни потребители, но също така и за огромно количество информация, която се конкурира за тяхното внимание, така че качеството и изпълнението на стратегията имат значение.

Броят на ежедневно споделеното съдържание е 4.75 милиарда.

50% от потребителите на възраст 18-24 години влизат във Facebook веднага щом се събудят. Facebook е важен за тези потребители и ако съдържанието към тях е поднесено правилно, резултатите ще бъдат осезаеми.

2% от търговците признават, че Facebook е изключително важен за техния бизнес. Конкуренцията в платформата е голяма, но не можете да си позволите да не бъдете част от нея. Правилната стратегия може да Ви открои от тълпата и да Ви изведе на предни позиции. 

Създадени са над 16 милиона бизнес страници. Facebook маркетингът трансформира начина, по който се прави бизнес, а използването му от местните фирми за разширяване на техните пазари продължава да бъде водеща сила.

Facebook статистика за бизнеса

Ето някои показатели, които да Ви дадат представа за това как бизнесът се възползва от Facebook:

Във Facebook има 80 милиона страници с малки и средни предприятия. Това е с 23% повече от година на година. От тези фирми над 6 милиона рекламират активно във Facebook.

Facebook е най-добрата платформа както за B2B, така и за B2C. Според изследвания 98% от фирмите с насоченост B2C използват Facebook, а процентът на B2B компаниите е 89%.

За сравнение, при LinkedIn потреблението на B2C е 46%, а B2B е 86%. Тъй като линиите между професионална и лична употреба не са толкова размити във Facebook за разлика от другите канали, платформата може да бъде ефективна и за двете аудитории.

54% от B2B търговците казват, че Facebook е тяхната най-важна платформа (увеличение от 43% в сравнение с миналата година). Това намалява популярността на LinkedIn от 37% на 28%.

Само 31% от фирмите използват Facebook Messenger. Facebook активно изгражда бизнес модели около приложения за съобщения Messenger и Whatsapp. Това дава добра нова възможност за достигане до аудиторията. Messenger има 1,3 милиарда потребители, които изпращат по 8 милиарда съобщения всеки месец, а в допълнение има активни около 300 000 chatbots. Това означава, че определено е време да обмислите стратегия за Facebook Messenger.

30% от търговците смятат, че Facebook предлага най-високата възвръщаемост на инвестициите.

Статистика за рекламата във Facebook

Рекламата във Facebook е стратегически маркетингов подход за реализирането на успешна бизнес стратегия, която отразява текущото и бъдещо състояние на приходите. Ето и няколко статистики, свързани с нея:

Средната ставка за пост е 3.91%. Реакциите и харесванията са добри резултати, но най-добрата ангажираност идва от коментарите, а и публикациите с по-висока ангажираност от страна на потребителите, имат по-ниска цена при пускането на реклама.

Средната стойност на органичният обхват за публикация във Facebook е 6.4% . Органичният обхват във Facebook намалява значително то 2014 г. насам. Макар че има начини да увеличите в известна степен ангажираността към публикациите на страницата, без да плащате, популяризирането на съдържание чрез реклами е най-работещата стратегия.

Броят на рекламните импресии се е увеличил с 21%. Важно е да се уверите, че рекламите Ви са подходящи за Вашата аудитория. За целта може да се наложи предварително да тествате няколко варианта, за да измерите ефективността на рекламите и ако се наложи да промените нещо в тях.

24.2% от Facebook страниците използват платени рекламиПлатените реклами имат няколко функции, които органичните публикации нямат, включително прецизно насочване на аудиторията, което може да предвижи клиентите по-нататък във Вашата фуния за продажби или да се идентифицират потенциални клиенти.

Броят на страниците, използващи платена реклама се увеличава, което показва нарастващата конкуренция за спечелването на ниша в платформата и затвърждаването на позиции.

30% от потребителите във Facebook твърдят, че видеото е най-доброто средство за откриване на нови продукти.

Средният потребител на Facebook кликва на 7-10 реклами на месец. Този брой достига до 10 за жените и намалява до седем за мъжете. Важно е да се знае, че ефективността на рекламите не се измерва само с броя на кликовете.

Приходите от реклами за мобилни устройства във Facebook са се увеличили с 50% от юни 2018 г. до сега. Специалистите по дигитален маркетинг насочват рекламите към мобилни устройства, което има голям смисъл, като се има предвид, че огромен брой потребители използват именно такива устройство за достъп до платформата.

Финални думи

Всичко това са важни данни, чиито адекватен анализ е безценен инструмент при изготвянето и прилагането на цялостна Facebook стратегия. Нейната концепция и обхват зависи от професионализма и познанията, нужни за постигането на заложените цели и реализирането на печалби.

Ако искате ние да изготвим Вашата Facebook стратегия, да поддържаме страницата Ви и да управляваме Вашите реклами в платформата, ние сме на Ваше разположение!