Как работи алгоритъмът на Instagram?

Алгоритъмът на Instagram прави все по-трудно достигането до целевата аудитория, създаването на повече последователи и подобряването на ангажираността от страна на аудиторията за бизнес страниците.

Подобно на Facebook и в Instagram публикаците вече не получават органичното достигане, което бележеха преди. Сега се твърди, че само 10% от аудиторията Ви всъщност вижда Вашите публикации в емисията си.

Това може да бъде изключително смущаващо за бизнесите, които желаят да достигнат до нови клиенти, както и за тези, чиято стратегия зависи от последователите, които виждат съдържанието им.

Алгоритъмът се основава на индивидуалните предпочитания на всеки потребител, а показваните снимки и видеа се селектират въз основа на конкретните им интереси. 

Промяната е направена, за да се подобри потребителското изживяване и да се даде приоритет на постовете, които най-силно интересуват и вълнуват всеки отделен човек.

Когато алгоритъмът прецени, че даден потребител ще хареса определени публикации, тогава по-голям е шансът те да му бъдат показани. Това се основава на анализ въз основа на предишно поведение и реакция на подобно съдържание. Тоест, ако аудиторията Ви се е ангажирала с Вашето или много подобно съдържание на Вашето, има огромна вероятност да го направи отново, което е и причината Instagram да й поднася именно тези публикации.

В следващите редове ще разгледаме как работи алгоритъма на Instagram и ще Ви дадем няколко полезни съвета, за да подобрите видимостта и ангажираността на Вашите публикации.

Последователно и качествено съдържание

Когато публикацията получи много харесвания и коментари, това сигнализира на алгоритъма на Instagram, че публикацията Ви е качествена и има ангажиращо съдържание, което повече хора ще искат да видят.

Това обяснява как viral съдържание се разпространява толкова бързо в Instagram, но това не означава, че имате нужда от хиляди харесвания, за да накарате алгоритъма на Instagram да работи на Ваша страна.

Трябва да се съсредоточите върху осигуряването на качествено съдържание, с което Вашата настояща и бъдеща аудитория ще иска да взаимодейства.

Затова отделете достатъчно време, за да си изградите стратегия за последователно публикуване в Instagram. Когато постоянно предлагате добро и подбрано съдържание, не само ще подобрите ангажираността, но това е сигнал към алгоритъма, че сте качествен и надежден акаунт!

И колкото по-често и последователно публикувате, толкова по-голяма е вероятността съдържанието да достига до Вашата аудитория, която да се ангажира с него. По този начин вече не само изграждате, но и налагате модел за разпознаваемост на бранда.

Честота на публикуване

Когато става въпрос за това колко често трябва да публикувате, идеалната честота зависи от заложените цели и от това колко време можете да отделите за маркетинговите си усилия в Instagram.

Това трябва да бъде добре преценено предварително, защото ако например първоначално публикувате по няколко пъти на ден, а след това преминете към само няколко публикации седмично, тогава ще започнете да губите последователи и да генерирате по-малко ангажирания.

На практика това означава, че най-добрата честота на публикуване за Instagram е честотата на публикуване, която можете постоянно да поддържате.

Препоръчително е предварително да си направите график за публикуване, в който да вписвате работния процес, планираното съдържание и никога да не правите компромиси с качеството или с интервала на публикуване.

Колкото по-активни и хронологични сте, толкова по-голям шанс има да бъдете видяни от редовните потребители в платформата, за които се сортира много по-голямо количество публикации, в сравнение с хората, които влизат примерно веднъж дневно.

За тази цел е възможно да имате нужда от копирайтър, графичен дизайнер, специалист по социалните мрежи и т.н. или с една дума – експерт, който да генерира качествено съдържание, съобразено с интересите на целевата Ви аудитория. Това със сигурност ще Ви помогне не само да се концентрирайте върху основната си дейност, но също така ще Ви съдейства за извличането на максимални ползи от професионална маркетингова стратегия в Instagram.

Изграждане на връзка с последователите

Алгоритъмът на Instagram оценя висока връзката с последователите. Това означава, че колкото повече коментари имате или колкото повече тагове, толкова по-добре. Изключително важно е да отговаряте на всеки един коментар, оставен под Ваша публикация, независимо от неговото съдържание. В случай, че конкретен коментар не изисква отговор, реагирайте например със сърце.

Отнасяйте се към коментарите като към личен разговор. Бъдете сигурни, че винаги отговаряте и се ангажирайте със своята аудитория. Това от своя страна дава сигнала на алгоритъма, че съществува връзка между Вас и Вашите последователи. 

За да не пропускате никакви коментари, настройте своите известия в Instagram.

Отидете в настройките на Нашия акаунт, отворете „Известия“ и изберете „Изключено“ за всички опции, освен тази за „Коментари“.

Като допълнение към това, вече можете да отговаряте на съобщенията директно от десктопа. Новата функция зарежда едновременно съобщенията от Facebook месинджър и от Instagram, когато отворите входата кутият на своята Фейсбук страница.

Това със сигурност ще ускори работния процес, ще улесни комуникацията и ще стимулира повече ангажираност!

Получаването на директни съобщения в Instagram (подобно на Facebook) е чудесен показател, че Вашата аудитория е ангажирана с бранда Ви и съдържанието, което публикувате, затова винаги отговаряйте подобаващо.

Подобряване на естетиката на визуално поднесеното съдържание

Важно е да се отдели време за последователно съдържание, което в същото време обаче трябва да бъде красиво, интригуващо и запомнящо се, защото Instagram е социалната платформа за визуално възприятие. Последователите са много по-склонни да се превръщат във фенове, когато знаят какво точно могат да очакват от Вас, когато става въпрос за качествени публикации с атрактивен дизайн.

Създавайки последователни истории с естетически издържана визия, последователите Ви ще се превърнат от наблюдатели в хора, които активно се ангажират с Вашите публикации. 

Актуалното съдържание е от значение

Алгоритъмът обръща внимание не само на това колко ангажираност получава публикацията Ви в Instagram, но оценява и колко отдавна е публикувана снимката.

Той започна да се интересува в много голяма степен от това, кога сте публикували дадено съдържание, защото вече се дава приоритет на по-новите публикации, независимо от това, че някои по-стари могат да имат повече лайкове и ангажирания. Това се случва като актуализация, която се наложи от факта, че много потребители виждаха например коледни публикации, но от 25-ти декември, предходната година.

Активна аудитория и време за публикуване

Взаимодействието в Instagram обикновено става на момента, така че е важно да знаете кога Вашите последователи са онлайн.

Най-доброто време за публикуване е въпрос на тестове и е много индивидуално, но това може да Ви помогне да увеличите обхвата си, получавайки повече харесвания и последователи.

Използвайки Instagram Insights, можете да анализирате показателите за активност и да определите часовете на денонощието, когато аудиторията Ви е най-активна.

Пиковите периоди често могат да варират през седмицата – например през почивните дни аудиторията Ви може да е най-активна ранния предиобед, докато през седмицата много хора може да бъдат на работа например и да са активни рано сутринта или късно вечерта.

Според някои статистики, най-доброто време за публикуване в Instagram е около 9 ч. сутринта.

Но това е много относително за всяка марка, бизнес и целевата аудитория, така че си струва да отделите време, за да намерите оптимално удачните часове за публикуване.

Финални думи

Instagram дава възможност за оптимизиране на маркетинговата стратегия, обхващата социалните медии и дава възможност за създаване на пълноценна връзка с Вашите клиенти.

Отделянето на време, за да разберете как точно работи алгоритъмът на Instagram ще даде положителен отзвук във Вашето представяне в платформата и ще увеличи ангажираността на публикациите Ви.

Ако нямате време обаче да направите всичко това, ние ще отделим от нашето за Вас! ;)

Обадете ни и ще обсъдим Вашия проект: 0878 902 054

Ако искате да добавите нещо по темата за Instagram, моля направете го като коментар под статията.