Съвети от Google

Google публикува съвети под формата на въпроси относно това как да се справим успешно с промените, които алгоритъмът на търсачката непрекъснато претърпява.

Истината е, че Google не просто “прокарва” няколко промени в алгоритмите си годишно. Той прави много повече. За да се създаде представа за мащабите и честотата, с която Гугъл се променя, е достатъчно да се спомене, че само за една година са отбелязани над 3200 промени в алгоритмите, което си е значителна цифра.

Затова вместо да се съсредоточите върху една конкретна актуализация на алгоритъма, препоръчително е да се фокусирате върху това да направите своя сайт съвместим с основната идея на Google.

За тази цел в настоящата статия ще прегледаме насоките, които Гугъл ни препоръчва да следваме и ще се опитаме да Ви помогнем, разяснявайки Ви тяхното значение за SEO.

 

Съвети на Google за SEO

Google има една сигурна тенденция и това е завесата от неяснота, с която се обгръща. Но е важно да се отбележи, че открито се заявява обстоятелството че се отдава все по-голямо значение на съдържанието.

Предоставният списък съдържа въпроси, които трябва да си зададете във връзка със съществуващото и новото съдържание на Вашия уеб сайт, блог и т.н.

След всеки насочващ въпрос ще има и кратко разяснение, което да Ви помогне да се ориентирате по-лесно в това, което търсачката ни препоръчва да направим, за да оптимизираме своя уеб сайт, извеждайки го на предни позиции при класирането на резултатите.

 

Въпроси и насоки относно съдържанието и неговото качество

 

Въпрос: Предоставя ли съдържанието на сайта оригинална информация, отчети, проучвания или анализи?

Разяснение: Дублираното съдържание не допада на Google и търсачката непрекъснато търси ново, свежо и уникално съдържание, което е приоритетно при класирането на резултатите.

Въпрос: Съдържанието предоставя ли съществено, пълно и изчерпателно описание на темата?

Разяснение: Когато потребителят извършва търсене, Google иска да му предостави точно това, което той търси, при това с минимални усилия. Това означава, че търсачката се стреми да минимизира броя на посетените сайтове, преди да се стигне до желаното съдържание. Страниците, които са подробно систематизирани и отговарят на всички компоненти от конкретната заявка за търсене, е много по-вероятно да се класират на по-предни позиции. Затова, когато пишете съдържание по определена тема трябва да бъдете максимално изчерпателни и задълбочени, за да сте сигурни, че написаното има истинска стойност, а не е поредната повърхностна разработка или статия.

Въпрос: Предоставя ли съдържанието проницателен анализ или интересна информация, която се различава от масово разпространяваната?

Разяснение: Съдържанието Ви трябва да може да  предложи повече от това, което предлага Вашата конкуренция. Можете да излезете от рамката и да представяте допълнителни анализи, да правите свои собствени заключения и да използвате данни, които не са цитирани от дословно, а са например комбинация от няколко източника и могат да бъдат полезни за читателя.

Въпрос:  Ако в съдържанието е използвана информация от други източници, избягвате ли буквалното копиране или пренаписването? Опитвате ли се допълнително да предоставяте съществена стойност и оригиналност към написаното?

Разяснение: В никакъв случай не копирайте съдържание от друг сайт, което след това да поставите едно към едно във Вашия собствен сайт. Може да заимствате, но е важно да предоставите и Вашите коментари, интерпретации, разсъждения, разяснения и т.н. В случай, че се позовавате на чуждо съдържание, уверете се, че в текста сте включили и свои собствени заключения. Изключително важно е по-голямата част от съдържанието на всяка страница да бъде уникално и полезно.

Въпрос: Заглавието предоставя ли описателно и полезно обобщение на съдържанието?

Разяснение: Статистиката сочи, че 8 от 10 души прочитат заглавието и само 2-ма от тях кликват върху него, за да прочетат съдържанието. Затова заглавията Ви трябва не само да бъдат привлекателни, но да обобщават съдържанието по адекватен и интересен начин. Не се фокусирайте само върху ключовите думи, а се замислете за фразите и усещането, които могат да насочат читателя към Вашия текст. 

Въпрос: Избягвате ли скандални заглавия на страницата, чиято цел е да провокират и шокират, предизвиквайки любопитството на потребителите?

Разяснение: Google може да разбере дали използвате “clickbait” (примамка/стръв за кликове), тъй като това обикновено води до значително висок bounce rate (процент на посетителите, които влизат в уеб сайта, но изключително бързо излизат от него), който лесно се засича. Този тип практика се определя като вид измама и съответно се наказва с по-задни позиции.

Въпрос: Страниците в сайта биха ли провокирали потребителя да ги запази в “Любими”, да ги сподели с приятел или да ги препоръча на колега?

Разяснение: Фокусът задължително трябва да бъде насочен не толкова към правилната оптимизация, а към потребителя и покриването на неговите интереси. Когато съдържанието е интересно и полезно за читателите, тогава и сайтът бързо се класира на предни позиции, а аудиторията превръща Вашата марка в предпочитана.

Въпрос: Бихте ли могли да очаквате, че Вашето съдържание може да бъде включено например във вестник, списание, енциклопедия или книга?

Разяснение: Освен полезност на самото съдържанието, информацията трябва да бъде също така качествено написана и приятно поднесена. Винаги е силно препоръчително да влагате максимум старание да предложите добре стилизирани, разбираеми и грамотни текстове, което със сигурност ще бъде оценено от аудиторията и ще Ви донесе много дивиденти от страна на търсачката.

 

Въпроси и насоки относно ниво експертност

 

Въпрос: Представя ли съдържанието информация по начин, който да накара потребителите да й се доверят, оценявайки я като ценен източник? 

Разяснение: Най-добрият начин да се позиционирате като експерт е да използвате проверени данни, да имате авторско съдържание и да цитирате своите източници. Силно препоръчително е да включите доказателство за експертен опит и информация за конкретния автор или сайт. Може да сложите името си до текста и ако е възможно, прикачете линк към Вашата биография например.

Въпрос: Вашият сайт оставя ли впечатление у потребителите за разпознаваем специалист, с много опит и знания относно темите, които разглежда?

Разяснение: Важно е да следите конкуренцията, а още по-важно е да бъдете по-уважавани и популярни от другите в бранша, което ще Ви изтъкне и като експерт в областта. Това съответно ще Ви осигури по-голяма видимост в търсачката. 

Въпрос: Съдържанието, което поднасяте от истински експерт по темата ли се пише?

Разяснение: Най-добрият вариант е авторът да бъде тесен специалист по даден въпрос, но когато това не е така, тогава той задължително трябва детайлно и задълбочено да се запознае с тематиката преди да започне да пише, за да може да предложи качествено, задълбочено и коректно съдържание. 

Въпрос: Текстът проверен ли е за фактологични грешки?

Разяснение: Създаването на фалшива информация със сигурност ще Ви навреди, затова внимавайте да не публикувате невярно съдържание, защото дори да е било неволно, ако Гугъл го улови, от това ще пострада представянето на целия Ви уеб сайт. 

Въпрос: Доверяват ли се читателите напълно на това, което сте написали и търсят ли първо Вас, за да научат това, което ги интересува?

Разяснение: Ако потребител извърши търсене в Google и попадне на Вашия сайт, а след това премине към други сайтове с подобна тематика, това на практика означава, че читателят няма достатъчно доверие във Вас и продължава своето проучване, въпреки, че е прочел написаното от Вас. Затова е важно да успеете да се представите пред аудиторията като надежден източник, към който да се обръщат, когато търсят информация. Тя трябва да са сигурни и убедени, че Вие сте критерий за утвърдени стандарти, точни позиции и проверено съдържание.

Въпроси и насоки относно ниво на представяне

[/fusion_title][fusion_text columns=”” column_min_width=”” column_spacing=”” rule_style=”default” rule_size=”” rule_color=”” hide_on_mobile=”small-visibility,medium-visibility,large-visibility” class=”” id=””]

Въпрос: Съдържанието съдържа ли правописни, пунктуационни, граматични или стилистични грешки?

Разяснение: Проверете съдържанието си внимателно за правописни и пунктуационни грешки, а също така се уверете, че то е лесно за четене и възприемане. В допълнение Ви съветваме да не експериментирате с различни шрифтове и цветове на буквите, защото това може да затрудни читателя и да го провокира да излезе от страницата. 

Въпрос: Достатъчно време ли е отделено за създаването и изпипването на съдържанието или то е написано набързо и е “претупано”?

Разяснение: Отделете колкото време е нужно, за да се уверите, че съдържанието, което предлагате на аудиторията е наистина перфектно. Ако осигурявате пълно потребителско преживяване, което включва освен текст, също така и изображение, видео, графика, таблица и т.н., със сигурност ще подсилите интереса и вложените усилия в създаването на цялостното съдържание ще имат успех. Може да се каже, че в съвременната дигитална среда добрият текст сам по себе си вече не е достатъчен, за да се задържи вниманието на потребителя.

Въпрос: Съдържанието на отделните страници предлагат ли на потребителя необходимата информация и удовлетворение или усилията са вложени в сайта като цяло, без да е обърнато внимание на отделните детайли?

Разяснение: Google иска отделните страници да отговарят напълно на търсенето на потребителя. Това означава, че трябва да се съсредоточите върху създаването на невероятно изживяване не само на ниво сайт, но и на ниво отделна страница.

Въпрос: Има ли в съдържанието или на някоя целеван страница прекомерно количество реклами, които отвличат вниманието от основната тема?

Разяснение: Вашият уеб сайт трябва да се зарежда бързо. Рекламите забавят сайта и могат да съсипят потребителското изживяване. Не натрапвайте прекалено много рекламни послания и в самия текст, защото това ще отблъсне посетителите.

Въпрос: Съдържанието на уеб сайта еднакво добре ли се визуализира и функционира, както на десктоп, така и на мобилно устройство?

Разяснение: Приблизително 60% от търсенията в Google се правят от мобилни устройства. Сайтът Ви задължително трябва да има респонсив дизайн, който потребителите да могат еднакво удобно да ползват и на десктоп, и на мобилно устройство. 

Въпроси и насоки относно сравнителните характеристики

Въпрос: Съдържанието предоставя ли значителна стойност в сравнение с други страници в резултатите от търсенето?

Разяснение: Ако се опитвате да се класирате по определена ключова дума, разгледайте най-добрите десет сайта, които в момента заемат предните позиции на първата страница и се уверете, че съдържанието Ви е по-добро и по-задълбочено от това, което те предлагат. Ако не създадете и не предложите информация с по-високо качество и стойност, реално няма причина Google да постави Вашия сайт над другите.

Въпрос: Съдържанието обслужва ли наистина интересите на посетителите на уеб сайта или то е резултат от предвижданията на някой относно това, кое ще се класира по-добре в търсачката?

Разяснение: Не създавайте съдържание само за търсачките. Създайте го за хората, които имат интерес в конкретната област, защото това е и основната цел на Google – да удовлетвори отделния потребител и аудиторията като цяло. Дори в краткосрочен аспект да не се класирате напред, следвайте стабилен и сигурен курс, насочен към интереса на потребителите, защото полезността на Вашето съдържание с времето ще се оцени високо и ще постигнете желаните резултати.

 

Финални думи

Google определено залага на качеството, но е важно да се уточни, че търсачката възприема, разбира и дава оценка на съдържанието по начин много по-различен от този, по който ние като хора го правим. Гугъл търси сигнали, които му помагат да направи целесъобразна преценка за взаимодействието на конкретната информация с потребителите, оценявайки релевантността на търсенето и крайната удовлетвореност.

За тази цел търсачката използва различни показатели, като честота на кликване, брой пъти, в които един потребител се връща на същата страница и др.

Това означава, че фокусът пада върху потребителя и неговото преживяване като посетител на уеб сайта. Правейки най-доброто за аудиторията, Вие правите най-доброто и за себе си, защото в дългосрочен план това ще Ви осигури предни позиции при класиране в Гугъл, защото Вашето съдържание ще е много по-добро от това на Вашите конкуренти и ще заслужава да бъде отличено. 

Използван източник: Google

Коментари (1)

Ако се опитвате да класирате по ключова дума, разгледайте 10-те най-популярни страници, които в момента се намират на първата страница с резултати от търсенето. Уверете се, че съдържанието Ви осигурява по-добро и по-цялостно отразяване на темата от вече класираните други. Ако не създадете нещо по-добро по качество, Google няма причина да постави сайта Ви над конкурентните.

Остави коментар