Същност на понятието „алгоритъм“

За да разберем какъв е алгоритъмът на Google, нека първо разгледаме какво означава всъщност понятието алгоритъм. 

Неговата дефиниция е: „Набор от правила за решаване на даден проблем в определен брой стъпки, в които се извършват конкретни изчисления или се обработват данни с цел постигане на зададената цел.

Алгоритъмът определя специфична задача, която търсачката/компютърът например трябва да изпълни, спрямо начина, по който са програмирани. Това се определя от известни ограничения и в съответствие с дадените параметри.“

Какво представлява алгоритъмът на Google?

Алгоритмите на Гугъл следват същата основна дефиниция и правила като посочените по-горе.

Когато търсите нещо в Google, независимо какво е то: “последния клип на риана” или “ортопедични обувки бургас”, търсачката винаги извежда десетки страници, в които има безброй резултати, от които да избирате.

Но как търсачката решава кои точно резултати да Ви покаже и в какъв ред да стане това? Отговорът е лесен: Алгоритъм. И до тук с лесното.

Google е разработил изключително сложен алгоритъм за обслужване на резултатите от търсенето и той се променя относително често. И въпреки, че компанията никога не прави точния алгоритъм публичен, има няколко елемента, за които знаем, че действително оказват тежест върху способността на страницата да се показват в резултатите при търсенето с определени ключови думи. Това са:

  • Присъствието на ключовата дума в заглавието на страницата, заглавните маркери/header tags и мета описанието.
  • Количеството органични връзки към страницата.
  • Начинът, по който сайтът работи на мобилни устройства.
  • Наличието на полезно и уникално съдържание.
  • Непрекъснато обогатяване на съдържанието и добавяне на ново.
  • Функционалност на сайта.
  • Наличието на общи условия и Общ регламент относно защитата на данните (GDPR).

Това реално са само малка част от характеристиките, които алгоритъмът на Google изследва, когато определя как да класира и извежда страниците. Съществуват десетки и дори стотици други.

Как Google определя кои елементи са най-важни?

Тъй като алгоритъмът на Google „чете“ уеб страници, той предписва предварително зададена цифрова стойност за всеки елемент, който търси на страницата. След това, тази цифрова стойност се добавя към крайния резултат. По този начин уеб страницата, която има най-желаните параметри, ще се издигне до върха на класацията на страниците, защото алгоритъмът й придава по-голямо значение.

Тези изчисления от платформата на Google се правят изключително бързо и класирането може да варира, тъй като уеб разработчиците и специалистите по дигитален маркетинг “манипулират” така да се каже атрибутите, които влияят на класирането на страници в даден уебсайт или на конкретна страница.

Ето защо, класирането според зададените от Гугъл алгоритми в известна степен е променлива величина. 

Какво означава това? На практика, страница, която се нарежда например на трето място за дадена ключова дума, може стигне до първа или да падне до десета, което променя и резултатите на всички други страници. Обикновено, най-добрите места се поддържат от фирми, които извършват оптимизация за търсачки (SEO) на сайтовете.

Какво представлява алгоритъмът на Google за търсене?

Основният алгоритъм на Google се използва при всяко търсене, извършвано на платформата спрямо персонализирано зададените параметри от страна на търсещия/потребителя. Например, човекът, който въвежда ключова дума “последния клип на риана”, иска да види коренно различни резултати от този, който въвежда “ортопедични обувки бургас”

Алгоритъмът се коригира за всяко търсене и може да се променя от най-малките различия в правописа и реда на думите. След това резултатите се визуализират на потребителя, който може да реши кой сайт да посети.

Всичко това се случва изключително бързо, тъй като алгоритъмът на Google е програмиран да предлага широк спектър от вариации на персонализирани данни. 

През последните години търсенето в Google се индикира като “отзивчиво”, давайки предложения на потребителя, спрямо въведената от него ключова дума. Това е индикация за интелигентен алгоритъм, който се използва за създаване на индивидуално падащо меню с предложения за търсене въз основа на историята на браузъра, както и на други фактори и показатели.

Какво е Google алгоритъм за SEO?

Както вече споменахме, алгоритъмът на Google частично използва ключови думи за определяне на класирането на страниците. Най-добрият начин, по който да се класирате за конкретни ключови думи е чрез SEO. 

Най-общо казано, оптимизацията за търсещи машини е начин да покажете на Google, че Вашият уеб сайт съществува, че той има полезно съдържание, което постоянно се актуализира и обновява.

Преди години силно изразена тенденция в тази насока беше включването на ключовата дума навсякъде в съдържанието на сайта и блога. Логиката е, че колкото повече от нея има на сайта, толкова по-важен и тематично свързан е той с нея, което от своя страна се очаква да повлияе на резултатите в класирането. И наистина беше така до един момент. 

След като Google забеляза тази практика, съответно отново се извърши промяна в алгоритъма, която не само избягва този подход, но и го санкционира като извежда страницата на по-задни позиции. 

Както вече споменахме, Гугъл се превръща в изключително интелигентна платформа, която започва да внедрява и изкуствен интелект в своята работа, което само по себе си означава, че опитите да се “надхитри” търсачката, не е най-добрата тактика. 

Дори и да не го усетите веднага, поведението Ви в онлайн пространството със сигурност ще рефлектира в представянето на страницата Ви в Google.

Какво е бъдещето за алгоритъма на Google?

Гугъл рядко дава индикации за промените в алгоритмите си, освен ако не са големи. По-малки промени се правят вътрешно и обикновено не се усещат осезаемо.

Google обаче официално потвърди, че е направил широкообхватна актуализация на своя алгоритъм на 12 март 2019 г. Тя бе наречена Florida 2 (Флорида 2).

Въпреки, че през определени периоди от време се пускат различни актуализации, без това да бъде предварително обявено, Флорида 2 определено е изключително важна и основна. 

Нейната главна цел, както и на досегашните актуализации на алгоритъма, е да подобри удовлетвореността на крайните потребители, като им се предлага по-голяма значимост и ценност на съдържанието.

Google интерпретира и показва заявките за търсене по нов начин, което съответно рефлектира и върху класирането на страниците, а част от тях вече отчитат промени в своето онлайн представяне в платформата.

Но тъй като все пак говорим за Google, е твърде рано да се установи новото в модела и дали всъщност има такова. Реално все още няма разпознаваем шаблон, който да бъде внимателно идентифициран.

За сега тенденцията сочи, че външните линкове от доверени източници остават изключително ценен фактор за класирането на уеб сайтовете, а за важността на всички останали параметри и промени продължаваме да следим.

От изключително голямо значение е да останете в крак с обновленията на Google за алгоритъм и е също толкова важно да не експериментирате с опити да заобикаляте правилата.

Вместо това Ви препоръчваме да работите в унисон с критериите на търсачката, създавайки наистина добър, работещ и качествен сайт.

Всички инструменти и похвати, които се използват в тази насока трябва да са добре обмислени, да следват цялостна концепция, основаваща се на знания, умения и опит. Всичко това ще удовлетвори нуждите на Вашите клиенти, ще достигне до тях и това по естествен начин ще Ви изведе на предни позиции в класирането. 

Реклама в Google

Гугъл дава възможност и за реклама в платформата чрез инструмента GoogleAds. Адекватното и професионално управление на рекламните кампании може да доведе до изключително високи резултати за Вашия бизнес.

Важно е да знаете, че след спирането на рекламата, позицията Ви на класиране се измества от първите места и се визуализирате там, където алгоритъмът прецени. Ако обаче кампаниите Ви са наистина успешни и предизвикат интереса на аудиторията, органичните им търсения могат също да Ви изведат напред.

Финални думи

Ако се нуждаете от помощ за правилното оптимизиране на Вашия сайт съобразно алгоритъма на Google, не се колебайте да се свържете с нас! 

Нашият екип от SEO експерти ще бъде щастлив да Ви помогне с изготвянето на цялостна стратегия за Вашето класиране в търсачката на Гугъл, привличайки повече трафик и реализайки реални продажби за Вас.

Свържете се с нас:

тел. за връзка: 0879 869 944 

e-mail: office@webtitan.bg

сайт: https://webtitan.bg/